תביעת הדיבה בכר-פיאסצקי הסתיימה בהתנצלות

יוסי בכר | צילום: easymedia

יוסי בכר | צילום: easymedia

ראש עיריית בת ים יוסי בכר הסיר היום (שלישי, 28 בנובמבר) את תביעת הדיבה נגד חברת המועצה קטי פיאסצקי, זאת אחרי שהסכימה להתנצל בפניו. כזכור, בחודש יוני האחרון הגיש בכר לבית משפט השלום בת"א תביעת לשון הרע נגד פיאסצקי בטענה כי כינתה אותו "גזען" בישיבת מועצה שנערכה ב-11 בינואר. פיאסצקי טענה מנגד כי מדובר בניסיון לפגוע בחופש הביטוי שלה.

היום נערך דיון מקדמי בתביעה בבית משפט השלום בת"א, ובתחילתו הבהיר השופט כי קיים ספק רב האם בכלל יש בסיס לתביעת לשון הרע כנגד חברת המועצה, וכי התבטאויותיה חוסות תחת הגנה בחוק. עורך דינו של בכר ציין כי ראש העיר מוכן להסיר את תביעת הדיבה ובתנאי שפיאסצקי תתנצל על דבריה. לאחר דין ודברים הסכימה פיאסצקי להתנצל בזו הלשון: "בנוגע לאמירות המיוחסות לי בהן כיניתי את ראש העיר גזען, חשוב לי להבהיר כי לא הייתה לי שום כוונה לפגוע בראש העיר באופן אישי וככל שנפגע צר לי על כך ואני מתנצלת".

לאחר הדיון מסר בכר: "אני מקבל את ההתנצלות ומקווה שחברת המועצה, כמו כל נבחרי הציבור באשר הם, תשקול מילים ותדע לקיים תרבות דיון מכובדת ומכבדת. כראש עיר וכמי שמייצג את 130 אלף תושבי בת ים, לא אתן יד למי שמנסה לפגוע בתושבים, בעיר ובי באמצעות אמירות מבישות ושקריות".

גם פיאסצקי הגיבה לסיום ההליך המשפטי ואמרה: "אני שמחה שבית המשפט מצא לנכון להבהיר לכל הצדדים כי אמירותיי, קשות ככל שיהיו, נמצאות תחת המטרייה של חופש הביטוי. באופן אישי, הייתי מוכנה להמשיך להילחם עד סוף ההליך שכן אני נאמנה לאמת שלי, ובאותה הנשימה הייתי מוכנה להתנצל אם ראש העירייה נפגע מאמירותיי וכך עשיתי. מלכתחילה הלנו על כך שהתביעה היא קנטרנית והיא נועדה אך ורק כדי לסתום פיות ולהטיל מורא על נבחרי ציבור, שמשקיעים ממרצם ומזמנם וללא תמורה. אני מתכוונת להמשיך להילחם למען טוהר המידות ולמען הצדק, ניסיון ההשתקה הזה הוא רק מכה קלה בכנף. אני מקווה שראש העירייה הבין כי הגשת תביעות סרק לא הניבו לו ולא יניבו לו כל פיצוי. הנייר אמנם סופג הכל, אך בתי המשפט עומדים ושומרים על חופש הביטוי של נבחרי הציבור גם כאשר הם מטילים ביקורת קשה על ראשי ערים".

עורכת דינה דפנה הולץ-לכנר הוסיפה ואמרה: "אני שבעת רצון מכך שהגנתי על זכותה של חברת המועצה להביע את דעותיה בחופשיות ללא מורא ופחד, ועל כך שבית המשפט הבהיר לתובע כי לא כל אמירה קשה הינה בגדר לשון הרע. צר לי על התובע אשר בחר להגיש תביעה אשר הינה נטולת יסוד על פי דין".

פורסם על ידי