ראש העיר תובע 100,000 שקל מחברת אופוזיציה

מתוך ישיבת המועצה המדוברת

מתוך ישיבת המועצה המדוברת

מאה אלף שקלים – זה הסכום שתובע ראש עיריית בת ים יוסי בכר מחברת המועצה מהאופוזיציה קטי פיאסצקי בגין לשון הרע. בתביעה שהוגשה הבוקר (רביעי) לבית משפט השלום בתל אביב טוען בכר כי פיאסצקי כינתה אותו "גזען" בישיבת מועצה שנערכה ב-11 בינואר השנה. היא מנגד טוענת כי מדובר בניסיון לפגוע בחופש הביטוי שלה.

"עסקינן במקרה מצער וחמור בו הנתבעת, המשמשת כחברת מועצת העיר בת ים, מצאה לנכון להשתלח בצורה בוטה, מבזה ובדברי בלע חמורים וקשים בתובע, שהנו ראש עיריית העיר בת ים, זאת בשל מניעים פסולים ולא עניינים", נטען במבוא לכתב התביעה, "בין היתר, האשימה הנתבעת את התובע כי הוא 'ראש עיר גזען' ו'גזען ברמה הכי נמוכה שיכולה להיות'. דברי הנתבעת חורגים באופן בוטה מגבול הביקורת הלגיטימית ולפנינו השתלחות נטולת רסן בתובע תוך הפצת דברי בלע כוזבים בגנותו".

לטענת בכר, במהלך ישיבת המועצה המדוברת השתלחה בו פיאסצקי ובין היתר אמרה לו: "את הגזענות שלך תשמור לעצמכם", "מי שקורא לילדי הארץ עולים חדשים, זה לא גזענות?", "אתה לא גזען? זה אבא של הגזענים", "לא, אף אחד לא יגיד לי הוא גזען" וכיוצ"ב. כתב התביעה מציין כי הדברים המיוחסים לחברת המועצה פיאסצקי תועדו בפרוטוקול הישיבה וכן בסרטון שצולם במהלכה. עוד נטען בכתב התביעה כי בכר דרש ממנה להתנצל על דבריה, "אך הנתבעת סירבה לעשות כן, תוך שהיא מתייחסת בזלזול לדרישות אלה של התובע. נראה כי לדעת הנתבעת חוק איסור לשון הרע אינו חל עליה או שהיא סבורה שהיא מעל החוק".

לטענת בכר, האשמתו בגזענות, "ולרבות כלפי עולים חדשים ו/או בני משפחותיהם, מהווה פגיעה אדירה ובעלת השלכות רחבות היקף על התובע, תוך הפיכתו במכוון למטרה לשנאה, לבוז או ללעג ובאופן המהווה פגיעה בתובע, הן ברמה האישית והן במשרתו הציבורית". בכר טוען עוד כי הצגתו כגזען אף יש בה כדי להשפיע על קשריו האישיים עם קהל בוחריו תושבי העיר.

בכר כאמור דורש פיצוי בסך מאה אלף שקלים ללא הוכחת נזק, ומציין בכתב התביעה כי הוא שומר על זכותו לעתור להגדלת סכום התביעה אם יתבררו נתונים המבססים עילות שבדין נוספות נגד פיאסצקי, כגון התבטאויותיה לגורמים נוספים אשר טרם ידועות לו.

פיאסצקי מסרה בתגובה: "כתב התביעה הועבר לטיפול עורכי הדין שלי, שילמדו אותו ויגיבו לדברים בבית המשפט. לצערי הנסיבות מצביעות על כך שראש העיר היה מעדיף שחברי המועצה לא יביעו את דעתם, ומנסה לפגוע בחופש הביטוי שלהם באמצעות הליכים משפטיים".

צפו בישיבה המדוברת:

פורסם על ידי