יוסי בכר לבית המשפט: מבקש חסינות מתביעת דיבה

יוסי בכר | צילום: easymedia

יוסי בכר | צילום: easymedia

ראש עיריית בת ים יוסי בכר פנה לבית המשפט בבקשה להכרה בחסינותו כעובד ציבור – זאת במסגרת תביעת לשון הרע שהגישה נגדו חברת המועצה פרופ' לאה בם.

תזכורת: לפני כארבעה חודשים הגישה בם תביעת דיבה נגד בכר, בטענה כי האשים אותה במכתב שנשלח בתפוצה רחבה של מכותבים ב"ציד מכשפות שמתנהל נגד ראש הממשלה ובני משפחתו". זאת על רקע החלטת מועצת העיר להנציח את שמו של יוני נתניהו בגינה ציבורית בעיר.

לטענת בכר, קיימת לו חסינות סטטוטורית על פי החוק בגין מעשים שביצע במסגרת תפקידו השלטוני, ולכן הוא עותר לדחיית התביעה נגדו וכניסת העירייה בנעליו. עוד טוען בכר, כי מכתבו נעשה במסגרת תפקידו השלטוני כעובד ציבור. בכר מציין כי בם היא ששיגרה אליו ראשונה "מכתב מתריס ומכפיש, תוך שהיא מכתבת מכותבים רבים בהעתק, לרבות לראש הממשלה נתניהו, לשרה מירי רגב, לשר אריה דרעי ועוד…הנתבע נדרש והשיב לתובעת על מכתבה, והכל במסגרת תפקידו, ובהתאם לעובדות בשטח, קרי ניסיון חברי האופוזיציה לסכל את פעולת ההנצחה בכל דרך אפשרית וזאת משיקולים פוליטיים צרים".

עוד טוען בכר, כי האינטרסים של חברת המועצה בם ובחירתה לתבוע אותו בעילה של לשון הרע "אינם אלא ניסיון השתקה ובחזקת 'ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה', והיא נובעת מאינטרסים פוליטיים ואחרים של התובעת". בכר טוען כי לא חיפש לפגוע בשמה ולא ניסה לעשות כן, אלא השיב על מכתבה "המשתלח חסר הבסיס". לטענתו בם היא שהחליטה למנוע ממנו את הזכות לשם טוב עת ניסחה את פנייתה כפי שניסחה.

בתשובתה לבית המשפט דוחה חברת המועצה בם את טענותיו של בכר. לטענתה, "מחד מטרתו לטנף וללכלך ולהוציא דיבתה רעה של חברת מועצה שלא חברה בקואליציה העירונית, ומאידך להצטרף למקהלת מגיניו של ראש הממשלה…ובכך למצוא חן בעיני ראש הממשלה, עוזריו ופעילי הליכוד על מנת לזכות בנקודות לקראת ההכרעה הפוליטית במי תתמוך מפלגת הליכוד בבחירות הקרובות לראשות העירייה". בם מציינת כי בכר היה חבר במפלגת העבודה, ולאחר מכן בקדימה, וזמן קצר לפני האירועים התפקד לליכוד.

ועוד טוענת בם בתגובתה: "תפקידו של ראש עירייה להתעסק בענייני העיר, והשאלה הפוליטית מי רודף או לא רודף את ראש הממשלה ומשפחתו לא נמצא במסגרת תפקידו של בכר ולכן יש לדחות את בקשתו לחסינות, שנועדה לברוח מתוצאות מעשיו ולהטילם על תושבי העיר".

פורסם על ידי