מועצת העיר תבטל היום את הפיצוי הגבוה למשפחת עמרה

קרקע המחלוקת | צילום כנרת מסיקה

קרקע המחלוקת | צילום כנרת מסיקה

מועצת עיריית בת ים, שתתכנס היום בערב [רביעי] לישיבה שלא מן המניין, צפויה לבטל את החלטתה מלפני כשלושה חודשים בעניין משפחת עמרה. כזכור, בתחילת חודש אפריל אישרה המועצה, ברוב של 17 חברי מועצה שהצביעו בעד ו-2 מתנגדים, הסדר פשרה עם בני משפחת עמרה לפיו העירייה תשלם לבני המשפחה 5 מיליון שקלים.

תזכורת: מדובר בסיפור שהחל לפני כ-20 שנה. אב המשפחה מכלוף עמרה קיבל רשות מעיריית בת ים לשבת על קרקע ברחוב הקוממיות בעיר. הוא הקים עליה סככה לממכר אבטיחים ועם השנים שדרג את המקום לבית מגורים ועסק. בשנת 2013 הגישה נגדו העירייה תביעת פינוי לבית משפט השלום בתל אביב. במסגרת ההליך הופנו הצדדים לגישור במהלכו העריך שמאי את החלק הבנוי בכ-3 מיליון שקלים ואת החלק הבנוי עם החצר בכ-5.4 מיליון שקלים. לפני כשנתיים, במאי 2015, הציעה העירייה שבית המשפט יפסוק פיצוי למשפחת עמרה שינוע בין שני הסכומים, כפשרה, אך המשפחה סירבה. לפני שלושה חודשים "שיפרה" העירייה את הצעתה, כשמועצת העיר אישרה פיצוי למשפחה בסך 5 מיליון שקלים תמורת פינוי הקרקע.

חברי המועצה קטי פיאסצקי ואיתי קרמר התנגדו אז לאישור הסכם הפשרה, וטענו כי זה לא הגיוני שהעירייה תשלם פיצוי לפולש שעובר על החוק רק כדי שיתפנה מהקרקע. כעת מסתבר שראש העיר יוסי בכר סבור כמותם. "לאור הפסיקה החדשה המצמצמת את הזכות לפיצוי בתביעות פינוי", הוא כתב לחברי המועצה, "ומתוך אחריות לקופה הציבורית, האיזון הראוי הוא לחזור להצעת הפשרה המקורית משנת 2015".

פורסם על ידי