מתנדבי אור ירוק ידריכו את ילדי בת ים לחופשה בטוחה

תמונת המחשה | צילום אור ירוק

תמונת המחשה | צילום אור ירוק

מיליון וחצי תלמידים ברחבי הארץ יוצאים בימים אלו לחופשת הקיץ. הם אינם נמצאים במסגרת בית הספר המוגנת ורבים מהם מסתובבים ברחובות, בפארקים או נוסעים עם המשפחה לטיול.

כדי לשמור עליהם בטוחים בדרכים, יוצאות עמותת "אור ירוק" ותכנית של"ח (שדה, לאום, חברה) במשרד החינוך, במבצע משותף לקראת החופש הגדול: מדריכי של"ח צעירים, בגילאי 13-17, יגיעו החל מיום רביעי הקרוב (21 ביוני) לבתי ספר יסודיים בבת ים כדי לעסוק בפעילות הדרכה חווייתית בנושא בטיחות בדרכים עם תלמידי כיתות ג'-ד'.

הפעילות מתמקדת בשלושה נושאים עיקריים: הליכה בטוחה וחציית כביש באופן בטוח, רכיבה בטוחה על אופניים עם קסדה וחגירות חגורות בטיחות בעת נסיעה בכלי הרכב.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחופש הגדול בשנת 2016 (חודשים יוני, יולי, אוגוסט), נפגעו בתאונות דרכים בבת ים 15 ילדים ובני נוער (עד גיל 19). שלושה מהם נפגעו באורח קשה. בסיכום כולל של העשור האחרון בבת ים (2007-2016), ישנם 180 ילדים ובני נוער נפגעים בחופש הגדול, שבעה מהם באורח קשה.

אגב, רק אתמול (יום ראשון) נפגעה נערה כבת 15 באורח בינוני בתאונת דרכים ברחוב ז'בוטינסקי בעיר, כשמכונית חולפת פגעה בה בזמן שהיא רכבה על אופניים חשמליים.

"הפתרון הוא לא להאשים רק את הנהג", אומר ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, "אם המשטרה תגביר את הנראות שלה בחודשי הקיץ והמדינה תעניק חינוך לבטיחות בדרכים כבר מגיל הגן – ניתן יהיה להציל את חייהם של הילדים ובני הנוער".

הטיפול בנערה בת 15 שנדרסה אתמול | צילום: אלירן אביטל

הטיפול בנערה בת 15 שנדרסה אתמול | צילום: אלירן אביטל

פורסם על ידי