כביש אדום: 63 תאונות בדרך בן גוריון בארבע השנים האחרונות

התאונה הקטלנית בטיילת | צילום איחוד הצלה

התאונה הקטלנית בטיילת | צילום איחוד הצלה

ב-14 בנובמבר, בדיוק כשצוין ברחבי ישראל שבוע הבטיחות בדרכים, נהרג בטיילת בת ים (דרך גוריון) רוכב אופנוע אחרי שהחליק ופגע בעץ. על פי נתוני המשטרה, בארבע השנים האחרונות אירעו 63 תאונות דרכים בדרך בן גוריון – הנחשב רחוב אדום ומסוכן מאוד. על פי נתוני עמותת "אור ירוק", בין השנים 2012-2016 נפצעו ברחוב זה 105 בני אדם.

דרך בן גוריון מופיעה ברשימת 161 הרחובות האדומים שסימנה משטרת ישראל – רחובות אדומים מרובי תאונות ב-31 ערים ברחבי הארץ. כל רחוב קיבל גם ציון משוקלל המתבסס על מספר תאונות הדרכים וחומרתן (תאונה חמורה קיבלה ציון גבוה יותר מתאונה קלה, תאונה בשנת 2016 דורגה גבוה יותר מתאונה שאירעה בשנת 2015). הרחובות שנכנסו לרשימה ענו על לפחות אחד מקריטריונים הבאים: לפחות שלוש תאונות חמורות בשנת 2016, סך הכול עשר תאונות בשנת 2016, ו-45 תאונות בסך הכול בין השנים 2013-2016.

לדברי ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק, דרך בן גוריון בבת ים "הוא רחוב שנפצעו בו עשרות בני אדם בשנים האחרונות וימשיכו להיפגע רבים, אם במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ובעירייה לא ישפרו את הכשלים לאורכו. הרחובות האדומים והמדממים גובים את חייהם של עשרות בני אדם בכל שנה בתאונות דרכים מיותרות, תאונות שניתן היה למנוע. ראשי הערים לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים ולחכות להרוג הבא, ולכן חייבים לאתר את הכשלים הבטיחותיים ברחובות האדומים ולתקנם".

פורסם על ידי