גברים מעורבים בתאונות דרכים בבת ים פי 3 מנשים

תמונת המחשה | צילום שאטרסטוק

תמונת המחשה | צילום שאטרסטוק

במשך שנים רווחת בחברה הישראלית תפיסה לפיה נשים נוהגות פחות בטוח מגברים. מנתוני  עמותת "אור ירוק" המתפרסמים לרגל יום האישה הבינלאומי שיחול מחר (8 למרץ), עולה כי הסטיגמה הזו איננה נכונה ובמקרים רבים נשים דווקא נוהגות בטוח יותר.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2017 אירעו בבת ים 89 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו-271 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר. מהנתונים עולה עוד כי 43 מהתאונות הללו במעורבות גברים נהגים היו קשות לעומת 5 תאונות קשות של נשים נהגות.

כשבוחנים את עשר השנים האחרונות (2008-2017) הפער בבת ים בין גברים ונשים הוא משמעותי ממש: 963 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו-2,895 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר.

עוד עולה מהנתונים כי בארבע השנים האחרונות נשים נהגות לא היו מעורבות באף תאונה קטלנית בבת ים, אך נהגים גברים היו מעורבים ב-12 תאונות דרכים קטלניות.

"אף אחד לא מופתע מכך שנשים מעורבות פחות בתאונות דרכים מאשר גברים", אומר ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, "באופן כללי נשים נוטות פחות ליטול סיכונים בכביש, מסמסות פחות ופשוט נוהגות באופן בטוח יותר מאשר גברים. חסרים אלפי נהגים בתחבורה הציבורית ובתחום הרכב הכבד, ולכן הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות  בדרכים יעודד שילוב של נהגות במקביל לשילוב של נהגים. נשים מטיסות מטוסים, נלחמות כתף אל כתף עם לוחמים גברים ואין שום סיבה שנשים לא ינהגו גם באוטובוסים ובמשאיות. זה יצמצם את הפערים בין נשים לגברים ויצמצם את תאונות הדרכים".

פורסם על ידי