בת ים מקום עשירי בישראל במספר ההרוגים בתאונות דרכים

צילום ארכיון: יקותיאל תיעוד מבצעי מד"א

צילום ארכיון: יקותיאל תיעוד מבצעי מד"א

ביום שני בשבוע הבא, 13 בנובמבר, תקיים עמותת "אור ירוק" את אירועי "ישראל עוצרת" – יום זיכרון להרוגי תאונות הדרכים. ביום זה יפעלו מתנדבי העמותה במקומות עבודה וארגונים להעלאת המודעות לתאונות הדרכים. בנוסף, יתקיימו הרצאות ופינות זיכרון להרוגי תאונות הדרכים בכ-140 מוסדות של החינוך ההתיישבותי.

לקראת אירועי "ישראל עוצרת", מפרסמת היום עמותת אור ירוק את נתוני הרוגי תאונות הדרכים ביישובים ובערים, משנת 1980 ועד חודש ספטמבר 2017 (הנתונים מבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה).

על פי הנתונים הללו, העיר תל אביב מובילה במספר ההרוגים בתאונות דרכים משנת 1980 ועד לספטמבר 2017. במקום העשירי באותו דירוג העיר בת ים – 135 בני אדם נהרגו בה בתאונות דרכים משנת 1980 ועד לספטמבר 2017 – נתון גבוה יותר מראשון לציון, אשקלון, בני ברק, רחובות והרצליה.

עוד עולה מהנתונים כי 1998 הייתה השנה הקשה ביותר בבת ים – 8 בני אדם נהרגו בעיר בתאונות דרכים באותה שנה. השנה, 2017 (עד ספטמבר), נהרג "רק" אדם אחד לעומת חמישה ב-2016.

"משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לעשות חשבון נפש ובדק בית כללי כאשר זו השנה החמישית ברציפות שהם נכשלים בהשגת היעד של צמצום מספר ההרוגים מתאונות דרכים", מסר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, "בכל יום נהרג אדם בתאונת דרכים בישראל, עומסי התנועה בלתי נסבלים, התחבורה הציבורית כמו בעולם השלישי ואף אחד במשרד התחבורה לא לוקח אחריות אלא ההיפך, מטיל את כל האחריות למחדל על האזרחים. הגיע הזמן שבמשרד שאחראי על הבטיחות של כולנו יציבו את הצלת החיים בראש סדר עדיפויותיהם״.

פורסם על ידי