עלייה במעורבותם של נהגים חדשים בתאונות דרכים בת ים

תמונת המחשה | צילום: שאטרסטוק

תמונת המחשה | צילום: שאטרסטוק

עלייה עקבית במעורבות נהגים חדשים בתאונות דרכים בבת ים: על פי נתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נהגים חדשים (בעלי רישיון נהיגה בני 18 ומטה) היו מעורבים ב-23 תאונות דרכים ברחבי העיר בשנת 2016, לעומת 21 תאונות בדרכים בשנת 2015 ו-14 תאונות בשנת 2014. בסך הכל בעשור האחרון (2007-2016) נהגים חדשים היו מעורבים ב-195 תאונות דרכים בבת ים! על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בבת ים נכון לשנת 2016 690 נהגים צעירים (בני פחות מ-18).

"הנהגים החדשים הם חסרי ניסיון אך בעלי ביטחון מופרז, שילוב קטלני שעלול להיגמר באסון", אומר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, "כדי להוריד את מספר הנהגים החדש המעורבים בתאונות דרכים, יש להוסיף לימודי חינוך לבטיחות בדרכים ותעבורה במסגרת בית הספר, וכן להגביר את האכיפה בכבישים בכדי להרתיע את הנהגים הצעירים מלבצע עבירות תנועה מסוכנות כמו שתייה תחת השפעת אלכוהול ונהיגה במהירות מופרזת".

בעקבות העלייה החדה במספר הצעירים שנהרגים בתאונות דרכים בשנים האחרונות, עמותת אור ירוק וחברת "איתוראן" פיתחו יחד אפליקציה המאפשרת לנהל ולשפר את תהליך הליווי של נהגים חדשים. האפליקציה הנושאת את השם "אור ירוק" מעניקה להורה או למלווה אחר אפשרות נוחה  לרכז את שעות הליווי באופן נוח ופשוט בכל נסיעה וגם באופן מצטבר. לאחר כל נסיעה רושמים את זמן הנסיעה ואופי הנסיעה: האם הליווי התבצע בדרך עירונית או בינעירונית, ביום או בשעות החשיכה, בכביש רטוב או רטוב וכו'. הנתונים נשמרים לכל אורך שעות הליווי ומאפשרים למלווה להבין באילו שעות או סוגי כבישים עדיין לא נסע הנהג הצעיר.

יישום נוסף וחשוב נותן למלווה אפשרות לתת משוב (חיובי או שלילי) לנהג הצעיר תוך כדי נסיעה, משוב שנשמר לכל אורך תקופת הליווי. בגמר הנסיעה ניתן לסכם את כל ההערות על גבי מפת הנסיעה ויחדיו לנתח את אופן הנהיגה, הטעויות והדגשים החיוביים. כל מפת נסיעה נשמרת וניתן לראות לאורך זמן איך הנהג הצעיר למד מהטעויות, צמצם את ההערות השליליות והגדיל את הטיפים החיוביים.

פורסם על ידי