סעו בזהירות: 106 נפגעו בתאונות דרכים בבת ים בחורף שעבר

צילום המחשה: אור ירוק

צילום המחשה: אור ירוק

בסוף השבוע האחרון בישראל עברו לשעון חורף. עם החשיכה המוקדמת יגיעו גם הגשמים החזקים, ההצפות ושלוליות הענק, שיסכנו את הנהגים בכבישים החלקים. על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי בחורף שעבר (חודשים נובמבר 2016 עד מרץ 2017) נפגעו בתאונות דרכים בבת ים 106 בני אדם.

עוד עולה מהנתונים, כי במהלך חודשים אלו נהרגו בבת ים ארבעה בני אדם בתאונות דרכים, עלייה של 300% לעומת השנה שקדמה לה. גם במספר הפצועים קשה חלה עלייה – 14 בחורף האחרון לעומת תשעה פצועים קשה בחודשי החורף של 2015. במניין הפצועים קל חלה דווקא ירידה, 88 פצועים קל ב-2016 לעומת 103 בשנת 2015.

בסך הכל בעשור האחרון בבת ים, נהרגו בתאונות דרכים בתקופת החורף 14 בני אדם, 80 נפצעו קשה ועוד 1,298 באורח קל.

"חודשי החורף מחייבים היערכות מיוחדת מצד המדינה, ולכן חייבים להגביר את המודעות לנהיגת חורף בקרב הנהגים כבר עכשיו. במקביל, ראשי הרשויות המקומיות חייבים לפעול לשיפור התשתית בכבישים, לנקות תעלות ניקוז ולתקן ליקויים שחוזרים על עצמם שנה אחר שנה", מסר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק.

איך נוהגים זהיר בחורף? במזג אוויר חורפי הכביש חלק, אחיזת הצמיגים בכביש פחות טובה וקיימת סכנת החלקה. לכן, בזמן שיורד גשם יש להפחית את מהירות הנסיעה, לשמור מרחק רב יותר מהרגיל מהרכב מלפנים ולהגביר ערנות במיוחד בסביבת בתי ספר וגני ילדים. כמו כן יש לבדוק את תקינות הצמיגים לפני שמתחיל החורף כדי לוודא כי הם אינם שחוקים או יבשים וכי לחץ האוויר בהם תקין.

הנראות בחורף חשובה מאוד, הן לנהג הרכב וגם ליתר הנהגים בכביש. לכן יש להדליק אורות גם ביום וגם בדרכים העירוניות. בימים שבהם קיים ערפל, צריך להדליק אורות דרך ולהימנע מעקיפות מסוכנות. כמו כן יש לוודא כי מגבי הרכב לא יבשים וכי יש מים במיכל המגבים. בנוסף חשוב מאד לשים לב כי המצבר, האורות, והבלמים תקינים ומוכנים לנסיעה בתנאי גשם ובוץ.

באנר פוסט

פורסם על ידי