מספר שיא של קשישים נהרגו בשנה האחרונה בכבישי בת ים

תמונת המחשה | צילום: שאטרסטוק

תמונת המחשה | צילום: שאטרסטוק

דוח מיוחד שהכינה עמותת "אור ירוק" לרגל יום הקשיש הבינלאומי חושף כי בשנת 2016 נהרגו בבת ים מספר שיא של קשישים – ארבעה במספר, ובסך הכל נהרגו 15 קשישים בתאונות דרכים בעיר בעשור האחרון. עוד מגלים הנתונים כי בארבע השנים האחרונות ישנה עלייה במספר הקשישים שנפגעים בכבישי בת ים: 63 נפגעים בשנת 2016, 62 נפגעים בשנת 2015, 61 נפגעים בשנת 2014 ו-52 נפגעים "בלבד" בשנת 2013.

בשנת 2016 נפגעו בכבישי בת ים באורח קשה 13 קשישים ו-46 נפצעו באורח קל. סיכום העשור האחרון (2007-2016) מגלה כי בכבישי בת ים נפצעו באורח קשה 94 קשישים, ובאורח קל נפצעו 446 קשישים.

במחקר שנערך עבור עמותת אור ירוק על ידי ד"ר קובי פלג, עלה כי השרידות של קשישים לאחר שנפצעו היא חמורה ביותר והיא הקיצונית ביותר מבין כל קבוצות האוכלוסייה. מבין הפצועים שנפטרו, הקשישים מהווים 11.2%, זאת כאשר הממוצע בקרב כל האוכלוסייה עומד על 4.3% – נתון הגדול פי 2.6 משאר מקרי הפטירה. גם במקרה של שיקום, משך הזמן גדול משמעותית, וגם בפציעות קלות יחסית הגורמות לשבר בלבד מדובר בנזקים נמשכים, בירידה ביכולת הפיזית ובהשפעה נפשית קשה.

"ממשלת ישראל צריכה לבקש סליחה מהאזרחים הוותיקים שלה כי היא מפקירה אותם", אומר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, "אנשים שבנו את המדינה ושרדו את המלחמות, לא שרדו פעולה פשוטה כמו חציית כביש. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחיל להתחשב גם באוכלוסיית האזרחים הוותיקים וביחד עם הרשויות המקומיות יקדמו התקנת פסי האטה באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש, קופות חולים. ובמקביל, ידאגו להאריך את משך האור הירוק ברמזורים של הולכי הרגל. מדובר בהוצאה כספית קטנה שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים למוות. הגיע הזמן לגלות רגישות וחמלה כלפי האוכלוסיות החלשות בחברה כדי למנוע את הקשיש ההרוג הבא".

פורסם על ידי