מוביל מאבק הצהרונים מבת ים: "נמשיך להילחם"

ירון לוי (שני מימין) באולפן ערוץ 10

ירון לוי (שני מימין) באולפן ערוץ 10

השבוע רשמה קבוצת ההורים שהרימה את המחאה נגד מחירי הצהרונים והקייטנות את ניצחונה הראשון: תכניתו של שר האוצר משה כחלון בשם "נטו משפחה", כוללת בין היתר סבסוד צהרונים. אחד הפעילים הבולטים במאבק הוא תושב בת ים ירון לוי, יו"ר מפלגת יש עתיד בעיר שהשתתף בדיונים בכנסת בנושא. "אלו היו עשרה חודשים בהם נסעתי לכנסת לדיונים וועדות, הייתי שגריר של ההורים וגם של בת ים. אני מקבל המון פידבקים על תכנית השר, אך עם זאת לא נעצור ואנחנו נמשיך להילחם", הוא אומר.

"התכנית של שר האוצר הולכת על פי אשכול סוציו אקונומי. בת ים נחשבת למדד 6 באשכול, כך שהורים לתלמידי כיתות א'-ב' יקבלו החזר של 300 שקלים על כל תלמיד. ביישובים באשכול נמוך יותר, 5 ומטה, יקבל החזר גם על גנים, כלומר בבת ים לא יקבלו, אבל זו גם בשורה".

מה הלאה?

"בבת ים אני אמשיך להיאבק כדי שמשרד האוצר או כל משרד אחר ייקחו את הפיקוח על הצהרונים שהוא מעבר להיבט כלכלי, בשימת דגש על הצוות, החינוך ונושאים חשובים בגנים. אם עיריית בת ים תסכים להוריד מחירים כמו ערים רבות אחרות: חדרה, כרמיאל או ראשון לציון ללא קשר להחלטת שר האוצר, זה יהיה הדבר הנכון לעשות. ראש העיר יכול בקלות רבה להוריד את מחירי הצהרונים, יש כאן פער מאוד גדול. על פי ועדת הביקורת בכנסת, צהרון אמור לעלות לא יותר מ-650 שקלים בחודש ובבת ים הוא עולה 930 שקלים, זה פער עצום".

התכנית של שר האוצר השיגה מבחינתכם את המטרה?

"בהחלט, זה הישג מטורף. מי בכלל חלם על צהרונים קודם? זה 4 מיליארד שקלים שאנחנו הציבור קיבלנו חזרה. הבשורה בבת ים היא כרגע להורים עם ילדים שלומדים בכיתות א'-ב'. זה דבר שמגיע לנו וזה אבסורד שהיה צריך להילחם על זה".

פורסם על ידי