ירון לוי: שוקל להתמודד על ראשות העיר

ירון לוי

ירון לוי

ירון לוי, בן 36, נשוי לאורטל ואב לשניים (4 ו-6), הוא בעלים ומנכ"ל חברה להקמת חדרי כושר. "אני מקבל פניות רבות מתושבים שאומרים לי שהגיע הזמן למשהו חדש במערכת הפוליטית, לוחצים עלי להתמודד לראשות העיר", הוא אומר, "אבל בשלב הזה עדיין מוקדם לקבל החלטות".

לוי, יו"ר יש עתיד בבת ים, הוא פעיל חברתי שהספיק לעשות לא מעט במישור העירוני והארצי כמו הובלת המאבק לפיקוח והוזלת מחירי הצהרונים, פרויקט "תיק לכל תלמיד" ועוד. בבחירות 2013 הוא כמעט עבר את אחוז החסימה, ובבחירות שיתקיימו בחודש אוקטובר הקרוב הוא מתכוון לחזור ולהתמודד עם רשימתו למועצה ואף מודיע: "אני לא פוסל התמודדות לראשות העיר".

ירון, למה לך פוליטיקה?

"הסיבה שבגללה נכנסתי לחיים הפוליטיים מגיעה ממקום של יזמות ופעילות חברתית ברמה המקומית וברמה הארצית. היכולת והכלים שיש לנבחר ציבור לשנות את המציאות לתושבי העיר היא גדולה. ראש עיר וחברי המועצה צריכים לעשות את הבחירות הנכונות ולחלק את העוגה התקציבית לפי הצרכים של כלל התושבים. ראש עיר חלש שפועל לפי שיקולים פוליטיים לא יכול לתת מענה לכלל התושבים ואת זה אנחנו הולכים לשנות".

איך?

"בשנים האחרונות הוכחתי לציבור שאפשר אחרת. נלחמתי והובלתי ביחד עם הורים רבים את מאבק הצהרונים שדרש פיקוח ממשלתי על הצהרונים במדינה כולה. אחרי שנה של מאבקים, חוקק חוק הצהרונים בכנסת ומשרד החינוך החל את תכנית 'ניצנים', משרד האוצר הקצה מיליארד שקלים לסבסוד הצהרונים, ואנחנו ההורים חוסכים אלפי שקלים בשנה. ברגע שאנחנו פועלים ביחד יש לנו את הכוח לשנות.

"בנוסף אני מוביל בשנים האחרונות יוזמה חברתית 'תיק לכל תלמיד' שהחלה בבת ים ובשנתיים האחרונות גדלה למיזם ארצי. בשנה האחרונה אספנו למעלה מ- 40,000 ילקוטים עבור ילדים שידם אינה משגת. פוליטיקה נועדה להכשיר את הקרקע לרעיונות גדולים וכך אני מתכוון להמשיך לפעול ולהוזיל ולשפר את איכות החיים בעיר בת ים".

ממה האג'נדה שלך?

"האג'נדה שלי אומרת שהעירייה צריכה להתייחס אל התושב כאל לקוח ותפקידה לספק את השירות הטוב ביותר ולאפשר למשפחות לחיות בעיר בכבוד ובגאווה, זאת מבלי להעלות את מחירי הארנונה. ברגע שהציבור לא מרוצה מהשירות של העירייה הוא יכול להחליף את נותני השירות.

"בנוסף, הרבה זוגות צעירים עזבו את בת ים בגלל שלא יכלו לקנות או להשכיר דירה בעיר בשל המחירים הגבוהים. אחת השאיפות שלי היא להחזיר את הזוגות הצעירים לגור קרוב להורים בעיר שבה נולדו. בקרוב נפרסם את תכנית הדיור שלנו".

כחלק מהמועצה, מהן שלוש הפעולות-תכניות הראשונות שהיית מנהיג בעיר?

"הדבר הראשון הוא בטיחות ילדי הגנים ובתי הספר. אנחנו צריכים לשקם את התשתיות במוסדות ולשפר את חווית סביבת הלמידה. נתקלנו השנה בהרבה מקרים של מפגעי בטיחות בגני הילדים ובבתי הספר. בבת ים קיימים כ-180 גנים, 19 בתי ספר יסודיים ו-13 חטיבות ביניים ותיכונים, אנחנו נקים צוות וביחד נבקר בכל המוסדות ונשפר, נתקן וניצור סביבת לימודים בטוחה יותר וחדשנית יותר. העירייה חייבת להשקיע יותר בדור העתיד של בת ים.

"בנוסף, בבת ים יש ציבור גדול של אוכלוסייה מבוגרת, חלקם מתגוררים לבד ללא משפחות. מחובתנו לדאוג להם ולא להשאיר אותם מאחור. האנשים האלה בנו את המדינה ומגיע להם יותר.

"כן, המדינה חייבת להבין שתושבי בת ים לא פחות טובים מתושבי חולון או ראשל"צ, הגיע הזמן לפעול ביחד עם הממשלה וראשי הערים הסמוכות ולקדם את נושא השטחים. מגיע לבת ים להגדיל את השטח הגיאוגרפי שלה, המדינה חייבת להבין שהציבור בבת ים מפסיק להיות פראייר ולשלם ארנונה גבוהה, אין כאן צדק ואנחנו הולכים לשנות את זה ביחד עם התושבים".

עם מי תשתף פעולה במועצה?

"אני לא מאמין בפסילת אנשים אלא בהידברות. אני מגיע למועצה כדי לפעול למען כלל הציבור בעיר, ולכן אני אשתף פעולה עם כל מי שיפעל לשנות, לקדם ולשפר. למרות חילוקי הדעות שיש לי עם חלק מחברי המועצה, אני שומר על קשר טוב עם רובם. בסופו של דבר, אנחנו גרים באותה העיר והמטרה של כולנו שיהיה כאן טוב לתושבים".

פורסם על ידי