ירון לוי הציג בכנסת ליקויים באחסנת מזון בצהרונים

ירון לוי אתמול בכנסת | צילום אורטל לוי

ירון לוי אתמול בכנסת | צילום אורטל לוי

פעיל הציבור ויו"ר "יש עתיד" בבת ים ירון לוי, ואשתו אורטל, השתתפו אתמול (שלישי, 21 בנובמבר) בישיבה של הוועדה המיוחדת לזכויות הילד בכנסת, שעסקה במעקב אחר יישום החוק לפיקוח על הפעלת צהרונים ובמעקב אחר יישום תכנית "ניצנים" הפועלת גם בבת ים. בראש הוועדה עומדת חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון.

לוי סיפר לחברי הכנסת ומשתתפי הדיון כי גילה שארוחת הצהריים המוגשת בצהרונים בשעה 14:20 מגיעה לצהרון 4 שעות מוקדם יותר, וממתינה על הרצפה בקופסאות וקרטונים. "אני אבא של אריאל ואביתר ושניהם בצהרון", אמר לוי לחברי הוועדה, "אשתי אורטל ואני לקחנו יום חופש מהעבודה כדי להראות לכם את תמונות האוכל ולשאול אתכם, האם הייתם אוכלים מזון שממתין משעות הבוקר על רצפת בית הספר?"

היום אמר לוי: "העליתי בפני יו"ר וחברי הוועדה את הבעיות המקומיות והארציות שנגרמות עקב חוסר הפיקוח של הרשות המקומית. הצגתי תמונות ונתונים מהשטח לגבי שעת הגעה המוקדמת של המזון, והסברתי שלא ייתכן שמזון ימתין במסדרון בית הספר בשעה מוקדמת עד לשעות הצהריים ללא קירור. לאור הנתונים שעברתי לחברי הוועדה, נאמר לי שהוועדה תקיים דיון נוסף שיעסוק בנושא המזון. מבחינתי זה הישג חשוב לציבור ההורים".

ועוד אמר לוי: "הראיתי לחברי הוועדה את המדבקות שמוצמדות לקרטונים בהם מגיע האוכל ומציגות מה הם מכילים. לא נכתב שם את שעת האחסנה וזו עובדה חשובה. בנוסף לדיון בוועדה, אני מתכוון להעביר למשרד הבריאות בקשה שיציינו את השעה בה המזון אוחסן. בנוסף, משרד החינוך מחייב שהרשות המקומית תפרסם פעם בחודש אלו ארוחות צהריים יוגשו".

פורסם על ידי