בשבוע הבא: כנס תמיכה בחולי פרקינסון

תמונת המחשה

תמונת המחשה

מעל עשרה מיליון אנשים ברחבי העולם, בהם כ-20,000 ישראלים, סובלים ממחלת פרקינסון, מרביתם הינם גברים. מחיר ההתמודדות עם מחלה קשה זו בא לידי ביטוי לא רק בתחום הטיפול התרופתי והאישי, אלא גם בירידה החדה ביכולת התפקוד ובכשירות לעבוד.
הפרקינסון מוגדרת כמחלה ניוונית של המוח. הסימפטומים הראשונים שלה מופיעים אצל רוב המטופלים אחרי גיל 50, ומשלב זה אנשים אלה ומשפחותיהם מתמודדים עם תופעות הולכות ומחמירות של המחלה, הן בהיבט הפיזי והן בהיבט הרגשי.
 קיימת חשיבות רבה למעטפת הסיוע הרפואית-קהילתית-משפחתית עבור החולים במחלה זו, ועל כן ד"ר אנקה הרשקוביץ', מנהלת המרפאה להפרעות תנועה ורופאה נוירולוגית בכירה בבית חולים "וולפסון", יזמה כנס בנושא בשיתוף פעולה עם ריקי נבון, מנכ"לית עמותת הפרקינסון בישראל.
לדברי ד"ר הרשקוביץ', "על אף מאתיים שנים של מחקר, עדיין הסיבות למחלה אינן ברורות לחלוטין. קרוב לוודאי מדובר על שילוב של גנטיקה וסביבה, חשיפה לחומרים רעילים וגיל מבוגר". עוד אמרה כי נוכחות המחלה במשפחה הקרובה מעלה את הסיכון.
כנס התמיכה בחולי פרקינסון יתקיים ביום שישי הבא, 24 במרס, בין השעות 9.30-13.00 באודיטוריום הגדול שבמרכז הרפואי "וולפסון". בכנס יינתנו הרצאות וחומרי הסברה למתמודדים עם המחלה ומשפחותיהם.
הרישום לכנס ללא עלות, אך מספר המקומות מוגבל ולכן יש להירשם מראש: בלה 052-8821348.
בין ההרצאות בכנס:
* דיוקן קהילת המטפלים בחולה הכרוני – ד"ר נקה הרשקוביץ'
* שילוב בין טיפולים תרופתיים מתקדמים לבין מסגרת תומכת  – ד"ר אנקה הרשקוביץ'
* הבית כמרחב טיפולי – עידן שפירא עובד סוציאלי וגרנטולוג, וגילה שובל אחות מלווה
* חברים לרפואה וועדות חריגים – שירה כלפון, עמותת "חברים לרפואה"
* "אם אין לך דקה – אין לך חיים" החוק הבסיסי בנתינה – אסף חליף, מאמן סינרגטי בשיטת אימון פסיכו-פיזיולוגי.
* סיפורם האישי של חולי פרקינסון ובני משפחותיהם.

פורסם על ידי