מנהל חדש ליחידה למחלות עיניים בילדים ופזילה בוולפסון

ד"ר שפירר | צילום דוברות וולפסון

ד"ר שפירר | צילום דוברות וולפסון

ד"ר אוריאל שפירר מונה באחרונה למנהל היחידה למחלות עיניים בילדים ופזילת מבוגרים במרכז הרפואי וולפסון. ד"ר שפירר החליף בתפקיד את ד"ר דורון נוימן, אשר כיהן בתפקיד זה במשך 25 שנים וכעת פרש לגמלאות.

ד"ר שפירר, בן 40, הוא מומחה בטיפול במחלות עיניים בילדים ובניתוחי פזילה. תחומי התמחותו כוללים טיפול בעין עצלה, עצירת התקדמות קוצר ראיה וניתוחי פזילה בילדים ומבוגרים כולל שימוש בתפרי התאמה. בנוסף הוא מטפל במקרים מורכבים של אלרגיות עיניות, יובש ועכירויות בקרנית בילדים ומבוגרים, ומבצע השתלות קרנית וניתוחי קטרקט בילדים ומבוגרים.

ד"ר שפירר הוא בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ואת התמחותו ביצע במחלקת עיניים במרכז הרפואי איכילוב. עם סיום ההתמחות קיבל ד"ר שפירר ויזת הצטיינות מיוחדת מממשלת ארה"ב ויצא להתמחות-על במחלות עיניים בילדים ופזילת מבוגרים במחלקת העיניים ב"סקום פלמר", המדורגת למעלה מעשר שנים כמחלקת העיניים הטובה ביותר בארה"ב.

במהלך השהייה בארה"ב, רכש התמחות-על נוספת במחלות קרנית ובקטרקט והוא אחד היחידים בעולם המחזיק בהתמחות כפולה של עיניים-ילדים ומחלות קרנית. עם חזרתו ארצה הצטרף כרופא ומנתח בכיר למחלקת העיניים באיכילוב.

ד"ר שפירר חבר באיגוד רופאי העיניים הישראלי ובאיגוד האמריקאי, ובעל דרגת מרצה בכיר במסלול הקליני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. הוא פרסם עשרות מאמרים ומחקרים בתחום רפואת העיניים, והציג עבודות מחקר בעשרות כנסים לאומיים ובינלאומיים. הוא אף זכה במספר פרסים על מחקריו.

"בעיות עיניים בילדים הן שכיחות ביותר ולא אחת בלתי מאובחנות", הוא אומר. "יש חשיבות גדולה בבדיקות סקר בתינוקות וילדים בכדי לאתר את הבעיה בשלב הראשוני ולהציע טיפול כדי למנוע התפתחות של עין עצלה". לדבריו, "ישנה התקדמות בשנים האחרונות בטיפול בעין עצלה ובניסיונות להאט את התפתחות קוצר הראיה. מבחינה ניתוחית השימוש בתפרי התאמה בניתוחי פזילה מאפשר הזזה של שרירי העין לאחר הניתוח ומעלה את סיכויי הצלחת הניתוח".

מבית החולים וולפסון נמסר כי מאז מונה למנהל היחידה, ד"ר שפירר מבצע ניתוחים אלה באופן שגרתי במטופלים. בנוסף להיות היחידה חלק ממערך השירות של מחלקת העיניים, היא מעורבת גם בפעילות מערך הילדים במסגרת בית החולים לילדים החדש אשר נבנה בימים אלה בשטחי המרכז הרפואי וולפסון.

פורסם על ידי