בנימין אלחרר, יו"ר המועצה הדתית: הים מרגיע אותי

סבא בנימין אלחרר

סבא בנימין אלחרר

בגיל 22 הוא הפך לאבא ובגיל 43 לסבא. היום בגילו הצעיר (48) בנימין אלחרר, יו"ר המועצה הדתית בבת ים, הוא כבר סב לשמונה נכדים ("בלי עין הרע") מחמשת ילדיו, ומאחוריו 27 שנים בעולם הפוליטי – כולן בש"ס. בראיון מיוחד הוא מספר על החיבור לרחל אמנו, על התחביב שאף אחד לא מכיר ועל הכינוי שהצמידו לו נכדיו.

בנימין, מתי מתחיל החיבור שלך לש"ס?

"מהשנה שקמה ש"ס, 1984, אני פעיל בש"ס. הכנס הראשון של התנועה היה אצלנו בבית, הייתה לנו אז וילה גדולה בראשון לציון. בשנת 1992 התחלתי כקניין רשת 'שיבה למקורות', רשת שש"ס הקימה לרכישה זולה של ביגוד ואוכל. לאחר מכן הפכתי להיות העוזר הפרלמנטרי של הרב משה מאיה, שהיה סגן שר החינוך והיום הוא חבר מועצת חכמי התורה. בהמשך הייתי מנהל מנגנון מעיין החינוך התורני, וסגן ראש עיריית בת ים בכהונת יהושע שגיא. קיבלתי אז שישה מנדטים, זה היה הישג אדיר. לאחר מכן במשך חמש שנים ניהלתי רשת חינוך פרטית, ובשנת 2008 שבתי לפוליטיקה והייתי לראש המועצה הדתית. הייתה לי שנה הפסקה בה הייתי חבר מועצה, הייתי אמור להתמנות לסגן ברוטציה עם רפי ברנז, אך ויתרתי לו בשביל המועצה הדתית".

מדוע?

"אני מרגיש שליחות בתפקיד הזה וגם מועצת החכמים של ש"ס ביקשה ממני להישאר בתפקיד, ואין לי חרטות על כך. אני מאמין שהאדם בונה את התפקיד ומאמין בעשייה. אני עושה דברים לטובת הכלל".

איזה תפקיד לדעתך משפיע יותר – סגן ראש עיר או יו"ר מועצה דתית?

"כל תפקיד משפיע. כפי שאמרתי האדם עושה את התפקיד ולא התפקיד עושה את האדם".

אם היית יכול לבחור, איזה תפקיד פוליטי הכי היית רוצה למלא?

"הייתי רוצה כל תפקיד שמסייע לציבור ושעושה טוב לאנשים, תפקיד שיש בו שליחות אמיתית".

מהו הדבר שהבאת אל המועצה הדתית ואתה הכי גאה בו?

"תרומתי המיוחדת למועצה הדתית ואות לגאווה בשבילי היא שיפור תדמיתו הפנימי והחיצוני של הבניין ושיפור השירות לתושבים היקרים".

זוגות שבאים לפתוח תיק נישואין כדי להתחתן זה עדיין דבר שמרגש אותך?

"אין מעמד מרגש כמו זוג שמגיע לפתוח תיק נישואין. כל זוג שמתחתן ובונה בית כשר ונאמן בישראל, בונה עוד לבנה לבניין בית המקדש לעתיד לבוא".

צילום: חיים טויטוצילום: חיים טויטו

בבחירות האחרונות תמכת באלי יריב, ועכשיו ש"ס בקואליציה עם יוסי בכר. לפי מה אתה מחליט במי לתמוך?

"כפי שידוע בתנועת ש"ס אנו כפופים למועצת חכמי התורה וכל אשר יורו נעשה".

כיצד המועצה הדתית משפיעה ומסייעת לתושבים החילוניים בעיר?

"המועצה הדתית בת ים חרטה על דגלה את ליווי תושבי העיר מקטנות ועד בגרות במגוון רחב של תחומים, לדוגמה זהות יהודית ומורשת ישראל – ההכרה שכולם אחים ויהודים ללא הקשר לדת".

עם איזה דמות תנ"כית אתה הכי מזדהה ומדוע?

"הדמות התנ"כית שאני מתחבר אליה היא רחל אמנו, שכן שמי בנימין על שם בנה. היא גם ידועה כבעלת לב גדול ורחמים על כולם, שבזכות תפילותיה המעוררות רחמים אומר לה הקב"ה 'רחל רחל מנעי קולך מבכי ועינייך מן דמעה, כי יש שכר לפעולתך, ושבו בנים לגבולם…'".

איך אתה מבלה עם הנכדים?

"לפחות פעם בשבוע אני זוכה להוציא את הנכדים מהגן. בשבת אני נמצא איתם יותר מימות השבוע כמובן. כולם מתקבצים אצלנו ואני משחק איתם, אני נקרא בפיהם 'סבא סבבה'".

איזה תחביב יש לך שאף אחד לא יודע?

"לשחק עם החברים כדורסל, משתדל פעם בשבוע".

מהים של בת ים אתה נהנה?

"אני מאוד נהנה מהים של בת ים. בכל פעם שאני רוצה להירגע אני הולך לים".

באנר חג שמח

פורסם על ידי