בת ים ניו יורק#21: הטור האישי של חיים גוזלי

בת ים ניו יורק#21: הטור האישי של חיים גוזלי

אחרי הקרב ההרואי במדיסון סקוור גארדן, לוחם ה-MMA מס' 1 שלנו, חיים גוזלי, ממשיך לכתוב לנו על ספורט, בת ים ומה שביניהם.

 

גמר חתימה טובה לכל תושבי בת ים.

בסוף השבוע שעבר התקיימה בפינלנד אליפות עולם ADCC. מדובר באליפות ג'יו ג'יטסו ללא חליפה הכי גדולה בעולם שמחלוקים בה פרסים בסכומים של אלפי דולרים. התחרות ממומנת על ידי השייח' טנון זידן מאבו דאבי, בנו של נשיא איחוד האמירויות. אני הישראלי היחיד שהשתתף פעמיים באליפות הזו, בשנים 2005 ו-2007 כאשר ישנן שתי דרכים להשתתף בה: לעבור את המוקדמות או לקבל הזמנה אישית מהשייח'. אני עצמי קיבלתי הזמנה, שזה היה כבוד גדול להיות הישראלי הראשון והיחיד שהשתתף בתחרות הכי גדולה בעולם.

ועכשיו לסיפור המרכזי. במשקל 88 ק"ג זכה גורדון ראיין, כוכב ברמה עולמית בעולם הג'יו ג'יטסו אשר מגיע מהמכון של רנזו גרייסי בניו יורק. שם הוא מתאמן עם ג’ון דאנהייר, שמי שעוקב אחרי הטור שלי יודע שהוא זה שהכין אותי לקרב במדיסון סקוור גארדן. גורדון ניצח את המשקל 88 ק"ג ממש בלי בעיות ואז הלך להתחרות באבסלוט שזה המשקל הפתוח, שם הגיע למקום השני נגד אנשים ענקיים.

בין אימון לאימון מבקרים בכותל

בין אימון לאימון מבקרים בכותל

לפני אבו דאבי דיברתי עם גורדון כדי שיבוא לעזור לי במחנה האימונים שלי לקראת בלאטור 188 ב-16 בנובמבר, וגורדון לשמחתי ענה מיד בחיוב. הוא נחת בארץ ביום שלישי השבוע ומאותו רגע אנחנו מתאמנים על תרגילים חדשים שיעזרו לי בקרב, וגם מטיילים בארץ. כמו כל ישראלי גאה לקחתי את גורדון לירושלים, לראות את המקום הכי קדוש ליהודים – הכותל.

 אני כמובן לומד המון דברים חדשים. גורדון הגיע עם עוד לוחם מניו יורק שהתחרה באבו דאבי בשם איתן קרלינשטין, ושניהם מתאמנים איתי ועם אביב. אני תמיד אומר שאין גיל שהוא מאוחר מדי כדי ללמוד, ולא משנה מה. מאוד קשה להתאמן ולטייל, אבל לא כל יום יש הזדמנות כזו להתאמן עם אלופים.

ביום חמישי נסענו עם גורדון לאמן את כוחות הביטחון שלנו בסמינר מיוחד שארגן ערן ברט, בעל חגורה שחורה בג'יו ג'יטסו ברזילאי ומאמן בכיר בארץ. גורדון עזב את הארץ ביום שישי, רגע לפני כניסת יום כיפור, ואיתן נשאר איתי עד יום רביעי הקרוב, לאחר מכן אני אמשיך את מחנה האימונים בלי אלופים אמנם, אבל עם הרבה טכניקות חדשות.

נתראה, חיים גוזלי

לומד טכניקות חדשות

לומד טכניקות חדשות

פורסם על ידי