בת ים ניו יורק#20: הטור האישי של חיים גוזלי

בת ים ניו יורק#20: הטור האישי של חיים גוזלי

אחרי הקרב ההרואי במדיסון סקוור גארדן, לוחם ה-MMA מס' 1 שלנו, חיים גוזלי, ממשיך לכתוב לנו על ספורט, בת ים ומה שביניהם.

חג שמח ושנה טובה. השבוע אני רוצה להקדיש את הטור שלי ללוחם שהולך להתחרות בבלאטור 188, שהוא גם חבר טוב שלי ובעל חגורה שחורה, רומן קושניר.

רומן, המכונה פנדה, הוא בעל חגורה שחורה בג'יו ג'יטסו ברזילאי במשקל של 112 ק"ג. כמובן שאני הענקתי לו את החגורה אחרי שהפגין יכולת יוצאת דופן באימונים ובתחרויות. אנחנו טסים לתחרויות ביחד כבר כמעט שבע שנים והיינו בכל מקום בעולם.

ישנם ישראלים בודדים שהתחרו באליפות היוקרתית ADCC אירופה והוא ביניהם. רומן הוא הישראלי היחיד שגם עבר שלב באליפות אירופה ב-ADCC. חשוב להבין כי מדובר בתחרות שבה מותר כמעט הכל, מגיעים לשם אנשים שנראים כמו גלדיאטורים וכמות הפציעות מטורפת. החובשים עובדים שם שעות נוספות.

פנדה הוא גם מתאבק טוב. בשנת 2013 טסנו יחד לאליפות אירופה ברומא, פנדה היה אז בעל חגורה סגולה ולקח את המקום הראשון. שם כבר הבנתי שיש לו פוטנציאל גדול להיות אלוף. שנה אחרי הוא התחרה בחגורות חומות וגם לקח מדליה.

לאחר שקיבל את החגורה השחורה, טסנו עוד פעם לאליפות אירופה ברומא ורומן התחרה בקטגוריית משקל אולטרה כבד, חגורות שחורות אדולט (אדולט משמע צעירים, כלומר הקטגוריה הכי קשה בתחרות). הוא השתתף בשלושה קרבות והפסיד בגמר. מדליית הכסף הפכה אותו לישראלי הראשון שמביא מדליה בקטגוריה הזו (האמת שגם אני הבאתי, אבל זה היה אחריו).

אחרי זה רומן נבחר לייצג את ישראל באיגוד JJIF באליפות העולם בתאילנד, שם הקטגוריה הייתה פתוחה, כלומר מתחרים במשקל מ-100 ק"ג ומעלה ואפשר היה לצפות את המתרחש: פנדה עבר כמה שלבים אבל נעצר מול לוחם מרוקאי ענק במשקל של 140 ק"ג.

פונדה וגוזלי אחרי אימון
פונדה וגוזלי אחרי אימון

בשנה שעברה, כשאני עליתי לבלאטור, פנדה עזר לי בהכנות וגם ניהל לי את כל הפינה ועשה עבודה מטורפת. הוא הוריד ממני את כל הלחץ של הקרב, מה שהיה חסר לי בניו יורק. השנה, כשהתחילו הארגונים לקראת בלאטור, שאלתי את פנדה האם הוא מוכן לעלות לקרב MMA הראשון בקריירה שלו, ותשובתו הייתה: "רק אם אתה לא תילחם ותעזור לי".

הסברתי לו שגם הוא יעלה וגם אני אעלה ונעזור אחד לשני. ככה התחלנו את שלב ב' בקריירה של פנדה וזה להכין אותו לבלאטור 188. פנדה יעלה לקרב מול לוחם עם רקורד של מס' קרבות בשם אדם קרש מתל אביב. אני מצפה לקרב מטורף בין שני ענקים, וכשאני אומר ענקיים אלו שני אנשים במשקל של 112 ק"ג כך שבהחלט יש למה לצפות.

בואו לתמוך בלוחמים הישראלים, ונסיים בתזכורת: 16 בנובמבר, היכל מנורה מבטחים, הכרטיסים נחטפים, כדאי למהר ולקנות!

נתראה, חיים גוזלי

פורסם על ידי