אכזבה גדולה: מכבי בת ים הפסידה במשחק העלייה

הפסד דרמטי ליבנה

הפסד דרמטי ליבנה

בתום דרמה גדולה, אכזבה גדולה לאוהדי הכדורסל בבת ים: אחרי עונה נפלאה, מכבי בת ים הפסידה הערב לאליצור יבנה 83:80 במשחק השלישי והמכריע ביניהן בגמר הפלייאוף של הליגה הארצית, ותשחק גם בעונה הבאה בליגה הארצית. יבנה זכתה בניצחון בסדרה כולה 2:1 והעפילה לליגה הלאומית.

מכבי בת ים הציגה עונה מצוינת: היא סיימה את הליגה במקום הראשון וזכתה ביתרון הביתיות; אחר כך היא עברה בקלות יחסית את מכבי שוהם בחצי הגמר הפלייאוף, בהמשך היא ניצחה את אליצור יבנה במשחק הראשון של סדרת הגמר. אבל אז באה ההתרסקות. ביום רביעי האחרון הושפלה בת ים ביבנה כשהפסידה 90:62, ונדמה כי לא הצליחה להתאושש מהתבוסה הקשה. הערב, מול מאות אוהדיה ובגופיות צהובות, פתחה מכבי בת ים הנרגשת את המשחק לא טוב, כהמשך ישיר למשחק הנורא ביבנה, ואליצור יבנה עלתה ליתרון 2:10. בניגוד למשחק הקודם, הפעם בת ים התעשתה במהרה ולא נתנה ליבנה לברוח לה, 19:14 ליבנה בסוף הרבע הראשון.

בפתיחת הרבע השני צמצמה בת ים את ההפרש לשתי נקודות, 22:20, ובהמשך אף עלתה ליתרון קל. עד למחצית עבר היתרון כנדנדה מצד לצד, ושתי הקבוצות ירדו לנוח ביתרון נקודה של אליצור יבנה, 40:39.

בדקות הראשונות של הרבע השלישי מגמת המשחק הצמוד נמשכה. בת ים עלתה ליתרון 40:41, יבנה בשלשה נהדרת החזירה לעצמה את היתרון, ובת ים שוב השוותה. אבל ככל שנקפו הדקות, משחק ההתקפה של בת ים נתקע, יבנה התחילה לברוח ולא שמטה את יתרונה עד סוף הרבע, 62:56 ליבנה.

אליצור יבנה המשיכה לברוח גם בפתיחת הרבע הרביעי, ובשלשה מצוינת עלתה ליתרון של תשע נקודות, 65:56 ואחר כך לעשר הפרש 68:58. למרות הלחץ ומשחק ההתקפה הרשלני, הצליחה בת ים לצמצם את היתרון 68:62. 4 דקות לסיום שלשה של יבנה הקפיצה את אוהדיה, 73:65.

בת ים נלחמה בשיניים, ו-2:45 דקות לסיום חזרה למשחק עם שלשה סופר-חשובה, 73:70. שתי נקודות מהעונשין החזירו את יבנה ליתרון חמש, ואיבוד כדור של בת ים איפשר ליבנה להגדיל את היתרון, 77:70. מאמן בת ים יניב ויצמן מיהר לקחת פסק זמן, והקבוצה הורידה את ההפרש ל-5 נקודות. אופיר פרחי יכול היה להוריד את ההפרש ל-2 נקודות, אבל הוא החטיא זריקה טובה מהשלוש ויבנה מנגד עלתה ליתרון 78:72 ומיד אחר כך ל-80:72. הקהל של יבנה כבר החל לחגוג ביציעים, כשבת ים מהקו הקטינה את ההפרש ל-80:75.

39 שניות לסיום אליצור יבנה איבדה כדור על קו האמצע ואחד משחקניה ביצע עבירה בלתי ספורטיבית. בת ים ניצלה זאת כדי להוריד את ההפרש, 80:77. אליצור יבנה עלתה ליתרון 81:77 28 שניות לסיום, ויניב ויצמן שוב לקח פסק זמן. בת ים חזרה מפסק הזמן עם שלשה אדירה ומפתיעה, 81:80 21 שניות לסיום. עכשיו היה זה תורה של אליצור יבנה לקחת פסק זמן. 16 שניות לסיום עבירה של בת ים שלחה את יבנה לקו, שהגדילה יתרונה 83:80. בת ים יצאה להתקפה מהירה אבל לא הצליחה לזרוק לסל, והפסידה.

פורסם על ידי