אביב גוזלי – סגן אלוף העולם מבת ים

אביב והמדליה | צילום: חיים גוזלי

אביב והמדליה | צילום: חיים גוזלי

הישג נפלא לאביב גוזלי בן ה-16 מבת ים, שהוכתר השבוע כסגן אלוף העולם בג'יו ג'יטסו במסגרת אליפות העולם עד גיל 18 המתקיימת באתונה.

ענף הג'יו ג'יטסו – שיש המכנים אותו "אמנות לחימה מודרנית", פועל בישראל במסגרת התאחדות "אילת". ישראל שיגרה לאליפות באתונה משלחת המונה עשרות ספורטאים, שחלקם סיימו עם מדליות. באליפות השתתפו ספורטאים מלמעלה מ-50 מדינות, ולקראת התחרות השיל אביב שמונה ק"ג ממשקלו והתחרה בקטגוריה של 60 ק"ג.

בדרך למדליית הכסף השתתף אביב בחמישה קרבות נגד יריבים מרוסיה, מרומניה ואפילו מאיחוד האמירויות הערביות. "זה היה קרב צמוד מאוד שנגמר בתיקו, אבל השופט החליט לתת את הניצחון ללוחם מאיחוד האמירויות", מספר חיים גוזלי, אביו ומאמנו של אביב, על קרב הגמר, "לדעתנו הייתה טעות שיפוט, אחרת אביב היה מנצח (באליפות). ובכל זאת הוא נתן הצגה מטורפת והגיע למקום השני באליפות עולם".

ההורים הגאים והבן אביב

ההורים הגאים והבן אביב

מאז שהיה ילד קטן, אביב חי ונושם את עולם הג'יו ג'יטסו. אביו חיים גוזלי הוא בעצמו מתאבק לשעבר, שנושם וחי את התחום גם היום. "בעוד חודש יש לי תחרות באודסה בה אתחרה בכלובים", הוא מגלה.

תתן לאביב להתחרות כך?

"מה זה לתת לו? אני לא יכול לתת לו, הוא גדול והוא גם גדל לתוך זה. מבחינתו, זו המטרה שלו וזה לא מפחיד כמו שזה נשמע לאנשים, לא לאלו שבאמת מבינים איך לעשות את זה".

התרגשתם באליפות העולם?

"זו הייתה הפעם הראשונה בה אביב ייצג רשמית את המדינה. בכל תחרות בה אנו משתתפים אנחנו מופיעים עם דגל ישראל, אנו גאים בזהות שלנו, אבל כאן זו תחרות שמוכרת על ידי איגוד 'אילת' ולכן הוא גם יקבל תמיכה מהם, זה דבר גדול".

מה זה עושה לך כאבא?

"זה הישג ענק, אנחנו בעננים. כל התחרות התנהלה ממש כמו שצפיתי מבחינת המהלכים שלו. אמנם על הפודיום ניגנו לנו את ההמנון של אבו דאבי, אבל עדיין זה היה הישג מטורף עבורנו".

אפשר להפריד בין אבא למאמן?

"בגלל ענייני אבטחה הילדים מופרדים מהוריהם בתחרות בחו"ל, אבל בגלל שאני המאמן הייתי שם אתו. בכלל, אין אצלנו הפרדה בבית, זה תחום שאנחנו חיים אותו. אשתי מכינה אוכל דיאטתי וכל הציוד הדרוש נמצא אצלנו בבית. יש חדר שהוא כמו מוזיאון, רק של גביעים וחגורות. זה זורם לנו בדם".

קרב הגמר הסתיים בתיקו |צילום: חיים גוזלי

קרב הגמר הסתיים בתיקו | צילום: חיים גוזלי

מהי שגרת האימונים שלכם?

"לאביב יש מאמן כושר שעובד אתו כל יום לפחות שלוש-ארבע שעות. אני עצמי מתאמן שש שעות ביום – אימון ריצה, כוח, גמישות. בבוקר אביב חייב לרוץ, מאוחר יותר הוא מגיע למכון ויש לו שעה וחצי עד שעתיים אימון ג'יו ג'יטסו. אם אין תחרות אז יש גם אגרוף תאילנדי".

מתי הוא מספיק ללמוד? הוא תלמיד תיכון, זה בטח קשה.

"אביב לומד בתיכון חדש וכולם עוזרים לו, יש תמיכה מהצוות, הם מסייעים לו ומבינים את המצב שלו".

מהי השאיפה שלכם?

"בגלל שאביב זכה במדליה בתחרות הזאת, הוא ישתתף בחודש ספטמבר באליפות אירופה וגם כמובן באליפות העולם הבאה. אני מאמין שאז הוא כבר יזכה במקום הראשון, יש לנו עוד שנתיים להתאמן והוא יתחזק".

ומה איתך?

"לי יש את אליפות העולם בסוף אפריל. אנחנו חיים את זה וכל היום טסים לתחרויות, ככה זה".

זוכי המדליות | צילום: חיים גוזלי

זוכי המדליות | צילום: חיים גוזלי

פורסם על ידי