תחקיר התורמים של ראש עיריית בת ים

צילום מתוך חדשות ערוץ 10

צילום מתוך חדשות ערוץ 10

שוב בת ים בכותרות: אתמול בערב (רביעי) שודר בערוץ 10 תחקיר בשם "ראש העיר, הנדל"ן והתרומות" לפיו נטען כי ראש עיריית בת ים יוסי בכר קיבל תרומות למסע הבחירות שלו מיזמי נדל"ן ומקורביהם, שחלקם הודו בשיחה איתם כי הם כלל לא מכירים אותו – ובכל זאת תרמו לו אלפי שקלים.

על פי התחקיר, 25 אנשים תרמו לבכר לקראת הבחירות שנערכו בינואר 2015, אבל רק אחד מהם הוא תושב בת ים. שמונה מהם גרים בפתח תקווה. בפרסום נטען כי נשיא קבוצת הכדורגל מכבי פ"ת עמוס לוזון, שהוא ושותפיו מתכננים פרויקט נדל"ני גדול במרכז בת ים – תרם לבכר 5,000 שקלים (הסכום המקסימלי המותר בחוק), וכך עשו גם שבעה מבני משפחתו ומקורביו, אף שחלקם הודו בשיחה עמם כי הם בכלל לא מכירים את בכר. כל התרומות הללו ניתנו באותו יום – 4 בדצמבר 2014, כחודש לפני הבחירות. בין התורמים הללו אפשר למצוא את אחיינו של עמוס לוזון, אורי לוזון, את אחותו אביבה מליחי, ואחרים. בתגובה לכך אמר עמוס לוזון "אין לי מושג מי תרם, מי לא תרם".

מיוסי בכר נמסר בתגובה: "מאחורי הכתבה עומדים גורמי אופוזיציה שמסרבים לקבל את תוצאות הבחירות הדמוקרטיות. התכנית של עמוס לוזון אושרה עוד בשנת 2013 כאשר לא כיהנתי כלל כראש העיר ולא השתתפתי בדיון".

תגובת עיריית בת ים: "הוועדה המקומית בעירייה דנה באופן יסודי בכל בקשה אל מול כל השיקולים המקצועיים, ללא כל קשר לזהות היזם ומתוך עניין לספק מענה לצרכי הדיור של הדור הצעיר, לחדש את המבנים הישנים שבתחומה ולהבטיח פתרון למשבר הדיור בישראל".

פורסם על ידי