עיריית בת ים תחזיר מיליון שקלים לחברי קבוצת רכישה

עו"ד אביעד שוב | צילום: סטודיו תומס

עו"ד אביעד שוב | צילום: סטודיו תומס

עיריית בת ים תחזיר מיליון שקלים לחברי קבוצת רכישה – כך פסקה לאחרונה ועדת הערר במחוז תל אביב. זאת לאחר שחברי הקבוצה חויבו בהיטל השבחה בגין הגבהת הקומות במגדל למרות שזו התאפשרה במסגרת התוכנית המקורית.

המדובר בקרקע הממוקמת בדרום-מערב בת ים ומוחזקת על ידי קבוצה גדולה של בעלים (כ-130) שהתאגדו יחד לצורך בניית מגדל מגורים בן 38 קומות. גובה המבנה נקבע ל-140 מטר. בין העירייה לבעלים נוצר ויכוח – האם הגבהת הקומות מחייבת קבלת הקלה שבגינה חויבו חברי הקבוצה בהיטל השבחה, או שמא הדבר ניתן על פי הוראות התכנית המקורית.

העירייה דרשה ממהבעלים היטל השבחה בגובה של כ-3.6 מיליון שקלים לאחר שביקשו להגביה את גובה הקומות בבניין מ-3 מטרים ל-3.34 מטרים. בתחילה פנו בעלי הזכויות בהליך לשמאי המכריע אשר הפחית את החיוב לכ-942,000 שקלים. בעלי הזכויות לא הסתפקו בכך והגישו ערר לוועדת הערר. זו ביטלה את החיוב לחלוטין וכעת נדרשת העירייה להשיב לחברי הקבוצה כמיליון שקלים שכבר שולמו לה. את חברי הקבוצה ייצגו עוה"ד אביעד שוב וטל גליקסמן ממשרד שוב ושות'.

עו"ד אביעד שוב ציין כי במקרים רבים ועדות מקומיות פועלות להוצאת שומות היטל ההשבחה מוגזמות מתוך רצון להגדיל את הכנסות העירייה. לדבריו, "חשוב שהנישומים יידעו כי רצוי ואף מומלץ לבחון מבחינה משפטית ושמאית את הדרישות לתשלום הנ"ל והאם ניתן להפחיתם".

תמונת המחשה | צילום שאטרסטוק

פורסם על ידי