מועצת העיר אישרה חסינות ליוסי בכר

יוסי בכר | צילום דוברות העירייה

יוסי בכר | צילום דוברות העירייה

מועצת עיריית בת ים אישרה אתמול בערב (רביעי, 21 בפברואר) בישיבה שלא מן המניין, ברוב קולות חברי הקואליציה, את "בקשת העירייה להכרה בחסינות עובד ציבור" המעניקה חסינות לראש העיר יוסי בכר שנתבע בתביעת דיבה על ידי חברת המועצה לאה בם. חברת האופוזיציה קטי פיאסצקי-מורג נכחה בדיון אך סירבה להשתתף בהצבעה, כשיתר חברי האופוזיציה מחרימים את הדיון.

כפי שפרסמנו כאן לראשונה אתמול, זה סיפור המעשה: חברת המועצה לאה בם הגישה לפני חודשים אחדים תביעת לשון הרע נגד בכר בבית המשפט לתביעות קטנות בת"א. זאת בעקבות דברים שכתב לה במכתב שהופץ לגורמים רבים. בכר טען להגנתו כי קיימת לו חסינות חוקית על פי חוק בגין מעשים שביצע במסגרת תפקידו כראש עיר, והוא עתר להכרה בחסינותו זו. היועצת המשפטית של העירייה חנה כהן החליטה לתת לבכר את החסינות המבוקשת "לאחר הפעלת שיקול דעת עצמאי".

ישיבת המועצה ביום רביעי בערב | צילום: תומר שמש

בתגובה לכך, הודיעה חברת המועצה בם לבית המשפט כי חובה על מועצת העיר לדון ולהחליט בהודעת החסינות, והיועצת המשפטית של העירייה אינה יכולה להחליט בסוגיה זו לבדה. "לאור עמדתה הנחרצת של גב' בם", כותבת עו"ד חנה כהן לחברי המועצה, "מובא נושא זה לפתחה של המועצה להכרעה בהודעת החסינות, קרי האם יש מקום לתת לראש העיר חסינות מפני התביעה אם לאו".

לאחר הישיבה אמרה חברת המועצה פיאסצקי-מורג: "בית המשפט הוא היחיד שיכול לקבוע חסינות עבור עובד ציבור. באותה מידה יכלה מועצת עיריית בת ים להצביע נגד הברקזיט כאילו יש לזה משמעות. איזה קרקס. בהחלטתו להביא את הנושא הזה לסדר יומה של המועצה, ביזה ראש העירייה את מועצת העיר, את חברי המועצה ואת עצמו. מעבר לעובדה שאין למועצת העיר שום סמכות הוא גם בחר להביא נושא פרסונלי שנוגע לו באופן אישי. ובנימה אישית, כשראש העירייה בחר לתבוע אותי מתוך רדיפה פוליטית לא הייתי זכאית לחסינות, זה לא הפריע לו להמשיך בהליך הקנטרני והקטנוני. אני בניגוד אליו עמדתי מאחורי הדברים שלי ולא בחרתי בדרך של פחדנות. מי שהפסיק את ההליך היה בית המשפט שרמז למר בכר כי הסיכוי שלו לנצח בתיק הוא קלוש. זה נגמר בירידה מהעץ של ראש העירייה. השימוש בכוח שלו הוא פסול, מולי הוא השתמש בכוחו כדי לתבוע והפעם הוא משתמש בכוח שלו כדי לא להיתבע".

פורסם על ידי