תוספת של 4 מיליון שקלים לחינוך החרדי

מועצת העיר | צילום: טלי בנדו לאופר

מועצת העיר | צילום: טלי בנדו לאופר

המספרים המלאים מאחורי תקציב עיריית בת-ים לשנת 2017 נחשפים, ומהם עולה כי המגזר הדתי והחרדי בעיר ייהנה מתוספות תקציביות אדירות לעומת שנים קודמות.

כך למשל, תקציב 2017 מעניק לחינוך החרדי כ-4 מיליון שקלים, זאת לעומת 980,000 שקלים בלבד בשנת 2016 ו-922,942 שקלים בלבד בשנת 2015. עיקר הגידול נובע מתוספות תקציביות לשכר – מ-427,000 שקלים בשנת 2016 ל-917,000 שקלים בשנת 2017, ומגידול משמעותי יותר בתוספות תקציביות עבור תכניות לימודיות, תיגבור לימודי, אגרות לתלמידי חוץ, ציוד לימודי, חוגי העשרה, ועוד.

אגב, בשלב זה החינוך החרדי לא יוכל ליהנות מהתקציב המשודרג. כפי שפרסמנו כאן אתמול, כל עוד משרד הפנים אינו נותן מענה לגרעון של 120 מיליון שקלים בתקציב 2017, נאלצת העירייה לפעול על פי תקציב 2016.

מ"מ ראש העיר רפאל ברנז, יו"ר ש"ס, אמר השבוע כי הוא שבע רצון במיוחד מהקמת אגף עירוני עבור החינוך הדתי. "בחולון, בראשון ובפתח תקווה יש שנים רבות את האגף הזה, ובהחלט הגיע הזמן שגם לנו יהיה", אמר ברנז, "שנים רבות היינו מתוקצבים דרך החינוך הרגיל, ובשנתיים האחרונות רשת החינוך התורני העבירה לנו סכומים גדולים דרך משרד החינוך. הם העבירו לנו למשל 1,500,000 שקלים לשיפוץ בתי ספר, והעירייה מספקת סכום זהה. בנוסף, החינוך התורני העביר עוד 1.5 מיליון שקלים עבור תכנית לימודית חדשה ועל כן הוחלט לפתוח אגף חינוך דתי שייתן מענה לכל הצרכים למוסדות הדתיים. יש בבת-ים 4,500 תלמידים בחינוך הדתי-חרדי, כך שיש צורך".

בנוסף, אישרה המועצה לאחרונה תב"רים (תקציבים שהם מחוץ לתקציב השנתי) לטובת הציבור הדתי והחרדי. כך למשל 3,700,000 שקלים אושרו עבור שיפוץ מוסדות חינוך חרדיים. בנוסף, אושרו 4 מיליון שקלים לטובת העתקתם ובנייתם מחדש של שני בתי כנסת מרחוב הנביאים לדרום העיר. ובנוסף, אושרו 488,620 שקלים לשיפוץ מורחב במקווה הוורדים, כשסכום זהה יקצה גם המשרד לשירותי דת.

"אני מאוד שמח שכל חברי המועצה מכל המגזרים ראו לנכון לתמוך בדבר הזה, הם הבינו את החשיבות ותמכו בו. ראש העיר חרט על דגלו שוויוניות לכל התלמידים בעיר בת-ים", אומר ברנז, "אני חושב שחברי המועצה מבינים שהתקציב הזה מגיע לתלמידים מהזרם הדתי. הרבה שנים לא שיפצו את בתי הספר, הם סובלים מהזנחה. אקח לדוגמה את 'נתיבי רבקה, הוא נראה רע. אי אפשר לומר שהעירייה לא טיפלה בשיפוצו אבל לא בעדיפות, וכעת זה יטופל בצורה רצינית".

מנגד אמרה חברת המועצה קטי פיאסצקי (מרצ): "אפשר לראות בבירור מהו סדר העדיפויות של הנהלת העיר. צר לי שבשל שיקולים קואליציוניים נמנעו תקציבים שיכלו להגיע לרווחה, לחינוך ולניקיון העיר. מדובר בחלק אינטגרלי מתהליכים של הדתה והחרדה בעיר שאסור לקבלם כגזירה משמיים. אנו נמשיך להלחם נגד הכפייה הדתית ובעד שוויון לכלל תושבי בת-ים".

פורסם על ידי