עיריית בת ים תאלץ לקצץ את תקציב 2017

איך מקצצים 120 מיליון שקל?

איך מקצצים 120 מיליון שקל?

האם משרד הפנים יאשר בקרוב את תקציב עיריית בת ים לשנת 2017? כזכור, לפני כארבעה חודשים אישרה מועצת העירייה את התקציב לשנת 2017 עם גירעון של 120 מיליון שקל: הוצאות של כ-844 מיליון שקל לעומת הכנסות של כ-724 מיליון שקל. עד כה משרד הפנים סירב לאשר את התקציב וגם סירב להעביר לעירייה מענקי איזון.

אתמול (שלישי) התקיימה פגישה בין נציגים ממשרד הפנים, האוצר והמשפטים לבין נציגים מעיריית בת ים – ממלא מקום ראש העירייה רפאל ברנז, סגן ראש העיר יצחק דריקס, גזבר העירייה חיים אברהם ומנכ"ל העירייה אפרים מזרחי. במסגרת הפגישה סוכם כי עיריית בת ים תקצץ את התקציב שאישרה על מנת לצמצם את הגירעון המובנה בו. עם אישורו משרדי הפנים והאוצר יעבירו לעירייה תקציבי איזון. לאחר הפגישה אמר ברנז כי הוא אופטימי, וכי לדעתו בתוך כשבועיים יעלה לאישור מועצת העיר תקציב חדש לשנת 2017.

"ניהלתי לא מעט פגישות בעניין הזה", אמר ברנז, "ואני שמח לומר שאתמול נראתה התקדמות. יש הבנות עם המשרדים בקשר לתקציב 2017. סוכם כי תוך שבועיים נאשר תקציב מתוקן שאיתו נוכל לעבוד ולספק שירותים טובים לתושבי בת ים. כעת יש שבועיים פסק זמן כדי לראות איך אנחנו עורכים את התקציב מחדש. המטרה שלנו היא להגיע לתקציב סביר שאיתו נוכל לעבוד".

תמונת המחשה | צילום: שאטרסטוקתמונת המחשה | צילום: שאטרסטוק

עוד אמר ברנז: "אני מאוד שמח מהנקודה שהגענו אליה, אני רוצה להגיד תודה רבה גדולה לשר הפנים אריה דרעי שעשה עבודה מדהימה וראו זאת בישיבה. הוא השר הראשון שמכיר בבת ים ולא מתעלם ממנה. אמרתי אתמול בישיבה שצריך להקים ועדת חקירה בנושא בת ים כי היא מתנהלת בצורה מדהימה בנושא הכלכלי ועדיין נמצאת בגרעון. צריך לבדוק איך שום שר פנים לא נכנס לעובי הקורה, אנחנו חלק מהמדינה והילדים שלנו לא שונים מילדי תל אביב או ראשון לציון. סוף סוף שומעים אותנו, לא יכול להיות שעיר של 130,000 תושבים תתפרס על שטח קטן ותהיה בעלת תקציב גרעוני, זה לא הגיוני. אני מרגיש שהממשלה לקחה את האחריות לטפל במצב".

פורסם על ידי