מ"מ ראש העיר מפיק חוברת על הישגיו – ביקורת באופוזיציה

מתוך החוברת

מתוך החוברת

סגן ומ"מ ראש העיר רפאל ברנז (ש"ס) מפיק בימים אלה חוברת המפרטת את הישגיו ותכניותיו ואשר תופץ בבתי התושבים, זאת במלאת שנה לבחירתו של ברנז לממלא מקום וסגן ראש העיר. את החוברת, שגרסה ראשונה שלה המונה 11 עמודים הגיעה לידינו, תדפיס ותפיץ מחלקת הדוברות של העירייה, כך לדברי ברנז. ראש העיר יוסי בכר כלל אינו מוזכר בחוברת, אך לדברי ברנז מדובר ב"גרסה מאוד ראשונית של החוברת", וכי ישולבו בה עמודים נוספים בהם יצוינו ראש העיר וחברי מועצה.

בדברי הפתיחה שלו מסביר ברנז, כי כבר כשנבחר לתפקיד הבטיח שעשייתו תהיה גלויה, "בלי שקרים והמצאות, בלי פוליטיקה ואפליות…אני יכול להעיד עלי שמים וארץ, שכל הדברים שנכתבו בחוברת הם אמת לאמיתה, ללא הגזמות וללא המצאות, והכל גלוי וידוע, ובחנוני נא בזאת. אך יחד עם זאת ואחרי הכל, אני נמצא בתפקידי בדיוק שנה אחת. כולי תפילה למי שאמר והיה העולם שיזכה אותי להמשיך להיות שליח נאמן מתוך בריאות, שמחה ואמונה".

בחוברת מתייחס ברנז לנושאים שונים בהם הוא מטפל – חינוך, ארנונה, חוף נפרד, נוער, גינות ציבוריות, תרבות תורנית ועוד. תחת הכותרת "חינוך בראש סדר העדיפויות" מפרט ברנז את פעילותו לטובת מוסדות חינוך תורניים ומדגיש כי דאג לשיפוצם לאחר שבשנים האחרונות לא נעשה בהם כל חידוש חזותי.

בנוסף מפרט ברנז כי הוא פועל לטובת מתן הנחות בארנונה לאברכים ומשפחות ברוכות ילדים; הקים לראשונה בבת ים אגף לחינוך החרדי; מקדם בצומת הרחובות הרב מימון ודליה הקמת מתנ"ס תורני "שיהיה הכי יפה בארץ"; פועל על מנת לקבל אישור מזורז לפתיחת חוף ים נפרד ברצועת חוף חדשה לציבור הדתי; פועל למען נוער חרדי מנותק; מקדם בניית שתי גינות משחקים בשכונה הדתית קריית באבוב; דואג לסבסוד אגרות חוץ של ילדים הלומדים מחוץ לעיר; הקמת גן שפתי דתי לילדים עם איחור בהתפתחות יכולות שפה; קידם שתי הפקות במחלקה לתרבות תורנית ועוד פעילויות נוספות.

תחת הכותרת "מה מחכה לכם?" גילה ברנז טפח מהתכניות עליהן הוא שוקד בימים אלה, כגון בניית ספריה לאוכלוסיה הדתית בעיר ושילוב תלמידי החינוך הדתי בעיר בפעילות החווה החקלאית העירונית.

ביקורת באופוזיציה

בעקבות פרסום הכתבה כאן ב"בת ים פור יו", פנתה חברת המועצה מהאופוזיציה קטי פיאסצקי אל היועצת המשפטית של עיריית בת ים, עו"ד חנה כהן, בבקשה לאסור את פרסום החוברת בטענה כי מדובר בתעמולת בחירות אסורה. "הדבר עומד בניגוד לחוק תעמולת בחירות שחל על נבחר ציבור לפרסם את הישגיו על חשבון הקופה הציבורית", טוענת פיאסצקי, "אם הדבר לא ייאסר על מר ברנז, בכוונתי לפנות ליו"ר ועדת הבחירות ולתבוע את החזרת כספי הציבור".

בפוסט שפרסמה בעניין היא כתבה בין היתר: "סגן ראש העיר, ידידי רפי ברנז, מוציא חוברת חגיגית שמונה את הישגיו בשנה האחרונה. סגן ראש העיר של 'כולם' מתהדר בהישגים שנוגעים רק לציבור הדתי והחרדי בעיר, עובדה שלא מפריעה לו להוציא את הכסף של כולנו על הפקת החוברת. מר ברנז היה צריך להפיק חוברת כזו מכספו שלו. אני מבינה שבעוד שנה וחצי תתקיימנה בחירות בעיר אבל אין שום סיבה שכולנו נממן את קמפיין הבחירות שלו. כספי הארנונה הגבוהים שלנו הם אינם הפקר ולא רכושו הפרטי של שום סגן ראש עירייה".

בתגובה לדברים אלה מסר עוזרו של ברנז, מוטי בוסקילה, כי "החוברת מעולם לא הודפסה. זהו קובץ ווטסאפ פרטי שאני אישית ישבתי והכנתי בביתי, בלי שום אמצעים מצד העירייה. כמו שהעירייה מוציאה בכל חודש דו"ח תושב בו נכתב מה נעשה עבור תושבי בת ים באותה תקופה, כך רפי יוציא את חוברת זו עבור האוכלוסייה הדתית בעיר. באשר לטענתה של קטי פיאסצקי, איננו מבינים על מה השיח כי החוברת לא יצאה ומדובר רק בקובץ ווטסאפ שאני אישית הכנתי. אני מציע לקטי בפעם הבאה לבדוק את הדברים טוב לפני שהיא מתלוננת".

פורסם על ידי