נציג הקהילה הלהט"בית בדרך למועצת העיר

עידן דקל

עידן דקל

עידן דקל, עורך דין צעיר בן 30, תושב בת ים, המשמש כמנהל ליוזמות חברתיות בהסתדרות הציונית העולמית, החליט להתמודד בבחירות הקרובות למועצת העיר.

"שנים גרתי בגבול בת ים-יפו ואני מכיר את העיר היטב", הוא מספר, "לפני כמה חודשים חזרתי לגור בבת ים, תמיד ראיתי את בת ים כיהלום שלא יודעים להעריך אותו. גם בגלל הנוף המדהים, האוכלוסייה שמורכבת מאנשים טובים והקרבה לת"א. אני מרגיש שאיכשהו העיר נשכחה מאחור וצריך לסייע להרים אותה, לסייע למהפכה שחלה בשנים האחרונות בעיר. בת ים מתחילה למתג את עצמה כעיר צעירה, מושכת, כי זו עיר שהיא פנינה וכאן אני רוצה לחיות. עכשיו זה גם הזמן לפעול ולעשות כמה שיותר למען העיר".

למה לך פוליטיקה עכשיו?

"פוליטיקה זה לאו דווקא עכשיו, הרבה זמן שאני נמצא בתחום השינוי, ופוליטיקה זה לשנות. אני מאמין שהתגבשתי הרבה בשנים האחרונות ורכשתי לא מעט ניסיון במקומות עבודה והתנדבויות בהן הייתי. הייתי פעיל במועצת התלמידים כנער, בצבא הכרתי זוג ניצולי שואה שליוויתי ונוצר חיבור. עד היום אני מלווה את האישה מאחר שרק היא נותרה בחיים, היא כמו סבתא עבורי. עד לא מזמן התנדבתי במחלקה המשפטית של האגודה הלהט"בית (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים) אליה אני משתייך וגייסתי עורכי דין למענה משפטי לחברי הקהילה שמופלים בגלל נטייתם המינית. כיום אני עובד בהסתדרות הציונית העולמית בפיילוט שבא לקדם מיזמים חברתיים. כל עבודתי באה לסייע לציבור, אני אדם מאוד פעלתן שמאמין בעשייה חברתית. כשאני עושה אני מקבל".

 מה האג'נדה שלך?

"אני מתמודד בעקבות השתתפותי בקורס 'רצות לשלטון המקומי' אותו הוציאה לפועל האגודה לשמירה לזכויות הפרט שמטרתו לעזור לחברי הקהילה הלהט"בית אשר מעוניינים לרוץ לבחירות המקומיות בעירם, לתת כלים לעשייה חברתית ולתת כמה שיותר ידע והכשרה. יש לי שתי מטרות עיקריות, קידום השיח הלהט"בי וקידום הצעירים בעיר. אנחנו מדברים על 160,000 תושבים בבת ים כשבדרך כלל 10% מהעיר הם חלק מהקהילה הלהט"בית וכיום אלו אנשים שאין להם מענה מבחינת מקום מפלט כמו בית איגי (ארגון הנוער הגאה), קורסים אחרי שעות בית ספר לצעירים, יש תנועות נוער, יש ארגוני הסברה, יש המון שיח בערים אחרות שצריך לקיים בעיר. צריך להבין ולקבל שיש יותר משחור או לבן, הומו או לסבית, יש גם טרנסג'נדרים. בת ים היא עיר גדולה ומודרנית שצריכה לקיים את השיח הזה. לא יתכן שתושבים מבת ים צריכים לנסוע לת"א בהיעדר מענה. אני לא אומר בואו נבנה את המרכז הגאה או בואו נעשה מצעד גאווה בעיר, אבל בואו ניצור שיח, בוא ניצור הסברה. עדיין יש בורות וחוסר הבנה, עדיין יש הרבה חושך וצריך לשנות את זה".

באיזו רשימה תתמודד?

"כרגע אני בוחן אפשרויות".

פורסם על ידי