אלה גורביץ' דורפמן – מס' 2 של התנועה לאיחוד המטרופולין

צילום: אלבום פרטי

צילום: אלבום פרטי

אלה גורביץ' דורפמן, בת 55, אם לשני בנים, המנהלת מרפאת רפואת ילדים של בעלה, היא מס' 2 ברשימת התנועה לאיחוד המטרופולין שתתמודד בבחירות הקרובות על מקום במועצת עיריית בת ים. בראש הרשימה עומד פעיל הציבור עו"ד אבי אריה.

"התחברתי לתנועה לאיחוד המטרופולין דרך הפייסבוק", היא אומרת, "כי אני חושבת שהעקרונות טובים ואיחוד עם תל אביב יביא רק התקדמות ושגשוג לשתי הערים. אני נוכחת לעתים בישיבות מועצה ואני מזועזעת ממה שקורה שם, מאי היכולת לקבל ולשמוע את דעת האחר ואני מקווה שאוכל לשנות את זה. בנוסף אני רוצה לסייע לשמר את הסטטוס קוו, ואני מקווה שאוכל לתרום".

מה האג'נדה שלך?

"איחוד בת ים עם תל אביב כמובן. אני מאוד אוהבת את תל אביב החופשייה והצבעונית, ולצערי בת ים פחות מתאפיינת ככזו. זו עיר שאני גרה בה 28 שנים, אוהבת אותה, ואני רוצה להביא את העקרונות האלו לעיר שלנו, שתהיה עיר יותר פתוחה ונוכל ליהנות מהאפשרויות שעיר גדולה יכולה להציע כמו אירועי ספורט, מסלולי אופניים ואירועים למשפחה, שלא תהיה כפייה דתית והעסקים יהיו פתוחים בשבתות וחגים".

בטיילת העסקים פתוחים בשבת..

"נכון, כרגע, אבל זה דבר שיכול להשתנות. את יכולה להיות ברחוב הגבול ולהסתכל על מסלול אופניים, גנים יפים וניקיון בצד של יפו,  ומצד שני הרחוב מלוכלך, לא מתפתח, לא משתנה, וזה עצוב. לכן הצעד הזה יכול להועיל לעיר. אנחנו משלמים ארנונה גבוהה ואיננו מקבלים תרומה הולמת, לא כמו שהיינו יכולים לקבל לו היינו תושבי תל אביב. יש במועצה הרבה דיבורים ולא מעשים, הרבה ויכוחים, זה דבר שמרחיק את העשייה".

באיזה תחום תרצי לטפל?

"אותי מאוד מעניין תרבות וספורט, כל חיי אני עוסקת בספורט. אני רוכבת אופניים מושבעת, שוחה בים ובעברי מתעמלת קרקע. אני חושבת שאוכל להקדיש לספורט ואעשה כל מה שתלוי בי כדי לקדם אותו. יש לי המון אנרגיה ורעיונות ואני לא מפחדת לעבוד קשה. אני עושה את זה למען עתיד טוב יותר לילדיי ונכדיי".

מה הנושא הדחוף ביותר לטיפול בעינייך?

"לצערי יש המון. קודם חברי המועצה צריכים ללמוד להקשיב אחד לשני ולנהל דיונים בצורה מכובדת. כתושבת העיר זה מוציא את החשק לתמוך בהם. יש המון חברי מועצה שבאים לישיבה ולא פוצים פה ולא תורמים לדיונים. אני חושבת שהמועצה החדשה צריכה לכלול אנשים פעילים עם אמביציה שלא מפחדים להביע את דעתם ובלי להסתכל ימינה ושמאלה כי הרי אין שום תועלת באנשים האלו. הייתה בריחה מהעיר של צעירים, הבן שלי ביניהם, ואני רוצה שהם יחזרו לכאן, אני רוצה שבת ים תהיה אטרקטיבית כמו תל אביב ושכל הצעירים שעברו ממנה ישובו לגור בה".

פורסם על ידי