משרד האוצר מעכב מענק לעירייה בסך 60 מיליון שקל

מחכים להחלטת שר הפנים | צילום אילן ספירא

מחכים להחלטת שר הפנים | צילום אילן ספירא

משרד האוצר מעכב מענק איזון לעיריית בת ים בסך 60 מיליון שקלים בשל אי החלטת שר הפנים בנושא איחוד בת ים ותל אביב, כך נודע ל"בת ים פור יו". תזכורת: לפני חודשיים פרסמנו כאן, כי מועצת העיר אישרה תקציב לשנת 2017 אשר אינו מאוזן בין הכנסות להוצאות, ויש בו גרעון עצום של 120 מיליון שקל. עד שיוסדר הגרעון, העירייה אינה רשאית לפעול לפי תקציב 2017 המאושר והיא מתנהלת בינתיים לפי תקציב 2016. "ללא הכסף, העירייה בבעיה גדולה מאוד, לא יהיו משכורות לעובדים", טוען חבר מועצה.

סגן ומ"מ ראש העיר, רפי ברנז, אישר היום את הדברים. "אנחנו במשא ומתן עם משרד האוצר, ולפני כחודשיים במסגרת הדיונים האוצר אמר שהוא רוצה פתרון, גם בית המשפט כבר אמר שנדרש פתרון לנושא. משרדי האוצר והפנים סיכמו ביניהם שיעשו ארבע פעימות של כסף, כל פעימה 30 מיליון שקל. מגיע לנו כבר 60 מיליון, שתי פעימות לא שולמו עדיין".

מדוע? מה הבעיה מבחינת משרד האוצר?

"משרד האוצר דוחף ללכת לאיחוד (עם תל אביב), אבל היחיד שיכול להחליט על כך הוא שר הפנים, אריה דרעי. משרד האוצר לא מעביר כסף משום שאין החלטה לגבי האיחוד".

אז מה יהיה?

"זו בעיה לעיר, אבל זה דבר פתיר. מחכים להחלטה לכל כיוון של שר הפנים".

ומבחינת כסף מה זה אומר?

"זה בהחלט קשה, המצב לא קל, אבל זה לא להרבה זמן, זה כסף שמגיע לנו בזכות ולא בחסד. את הכסף יתנו לנו בכל מקרה ככה שאין מה לדאוג. אתמול (ראשון) שר הפנים ושר האוצר היו צריכים לקיים ישיבה בנושא, אבל שר הפנים יושב שבעה (על מות אמו) ולכן זה נדחה".

עיריית בת ים_רם

פורסם על ידי