מנכ"ל העירייה החדש: נשפץ את רחובות בת ים ב-50 מיליון ש"ח

מנכ"ל העירייה אפרים מזרחי | צילום: טלי בנדו לאופר

מנכ"ל העירייה אפרים מזרחי | צילום: טלי בנדו לאופר

לאחרונה אישרה מועצת העיר את מינויו של אפרים מזרחי למנכ"ל עיריית בת ים. השבוע פגשנו אותו לשיחה על תפקידו החדש ותכניותיו לעיר. הוא בן 61, אב לשלושה ומוותיקי בת ים. ב-40 שנות עבודתו בעירייה מילא מזרחי שורה של תפקידים, מלמטה ועד למעלה, האחרון שבהם הוא סמנכ"ל חטיבת תפעול ומשנה למנכ"ל.

"התחלתי את דרכי בעירייה כפקח ולאט לאט התקדמתי והיום אני כאן", הוא אומר בחיוך. "יש הרבה דברים שבוערים בי. אני רוצה שכל תושב יראה שסביבת המגורים שלו נקייה ומסודרת עם גינה נחמדה ומטופחת ליד הבית, ושהשירות יהיה יעיל וטוב. אני מתכוון לעבוד בזה".

"כרגע אני עסוק כולי באישור תקציב 2017", אומר מזרחי, "התקציב יהיה בכ-30 מיליון שקלים לעומת תקציב 2016. התוספת תלך על חינוך ורווחה, ולאחר שמשרד הפנים ומועצת העיר יאשרו את התקציב אני כבר אתחיל לעבוד על תקציב 2018".

 אמרת שהרבה דברים בוערים בך. מה בוער בך?

"בוער בי להקים שלוחה אוניברסיטאית בבת ים. נעשו כבר פגישות בנושא ותחילה תהיה חממה יזמית שתשב במכללת בת ים, זה מעין שנה רביעית לתואר ראשון, ומשם אנחנו נפרח. זה ייעשה בשיתוף המכללה למינהל ובנק פועלים, ואפילו כבר גייסנו תת אלוף במיל' שינהל את התהליך. עוד דבר שצריך לטפל בו הוא אחוז הסטודנטים הנמוך. אחוז הזכאים לבגרות בעיר הוא טוב מאוד, אבל לצערי לא כולם פונים ללימודי תואר, זאת אני חושב משום שהם חוששים שלא יעמדו בזה כלכלית. אני רוצה שכבר בתיכון יגידו להם שעיריית בת ים יכולה לסייע, לתת מלגות ולתמוך בתלמידים".

 לימודים באוניברסיטה חשובים לך כי אתה לא למדת?

"יכול להיות. גדלתי בבית בן תשעה נפשות, המצב הכלכלי היה לא טוב ובגיל צעיר נאלצתי לצאת לעבוד. בעיני לימודים טובים לנפש ובכלל לכל אספקט בחיים, בתנאי שאתה לומד מה שאתה אוהב".

קודמך בתפקיד, ארז פודמסקי-שקד, נחשב לדמות מאוד משמעותית ורבת עוצמה בעירייה.

"נכון. ארז הוא חבר אישי, אדם עם חזון, שכל מה שהוא ראה אני כעת מנסה להביא לשולחן. אני נחשב להרבה יותר נוקשה ממנו".

טוענים כי הוא זה שדחף את עניין המטרופולין.

"אני לא יודע, אבל כתושב אני רוצה את בת ים עצמאית, אוטונומית, עם תקציבים משלה. שאף אחד לא יאמר לה איך להתנהל. כדי להתאזן כלכלית בת ים צריכה 600,000 מ"ר של אזור מסחר, ברור שזה דבר שייקח המון זמן אבל עם תמיכה של משרד הפנים והאוצר זה יכול לקרות. זו בהחלט אלטרנטיבה שאני אשים על השולחן, שיבינו שיש לנו דרך להתנהל כלכלית".

מה עוד בכוונתך לקדם?

"כעת אנו עובדים על תכנית שתכלול החלפת מדרכות, ספסלים, אשפתונים, ממש לשנות את פני העיר. אני מתכוון להשקיע בכך 50 מיליון שקלים, ובין הרחובות יהיו השקמה, בר יהודה, ירושלים, שמחה הולצברג, בר אילן, שפירא ועוד".

50 מיליון שקל לשיפוץ רחובות העיר

50 מיליון שקל לשיפוץ רחובות העיר

הזכרת שירות יעיל לתושב. 

"אני מתכוון להקים מרכז שליטה ובקרה על כל מה שקורה בעירייה ובבת ים. אני רוצה להתקין מצלמות ברחובות כמו שיש בחוף הים ולייעל את השירות לתושב, כל בעיה וכל פנייה לכל אגף ומחלקה – אני רוצה שיהיה לה מענה הולם".

תושבים מרבים להתלונן שישנם מפגעים בגינות וברחובות שאינם מטופלים.

"נכון, ולצורך כך יהיה צוות תיקונים קל שיעבוד כמעט 24 שעות ביממה ויתקן דברים חריגים מהרגע להרגע. את המוקד אני מתכוון להפוך למרכז שליטה, כשהמטרה היא שכל תושב יחייך בסיום הטיפול".

הרבה תוכניות. תצליח להגשים?

"נכון, אבל כשאני מחליט משהו, איש לא יכול לעצור אותי. אני אוהב את העיר, וכשאני צריך לצאת ממנה אני קודם עושה סיבוב ורואה שהכל בסדר. בעירייה מקבלים ממני מיילים בכל שעות היממה. תושבים כל הזמן עוצרים אותי, גם בסופר ביום חמישי, שואלים ומבקשים דברים ואני כותב. אבל אני לא מתלונן, אני אוהב את בת ים ואוהב את התפקיד".

פורסם על ידי