חמישי בערב: מועצת העיר אישרה את מינוי אפרים מזרחי למנכ"ל

אפרים מזרחי | צילום אלבום פרטי

אפרים מזרחי | צילום אלבום פרטי

ברוב של 13 חברי קואליציה ונמנע אחד (אורי בוסקילה), אישרה אתמול מועצת עיריית בת ים את מינויו של אפרים למזרחי למנכ"ל העירייה. מזרחי מילא את התפקיד בחודשיים וחצי האחרונים באופן זמני, זאת לאחר שמנכ"ל העירייה הקודם ארז פודמסקי-שקד התפטר מתפקידו.

מזרחי, בן 61, הוא אב לשלושה ותושב בת ים. הוא עובד בעיריית בת ים מזה 40 שנה במהלכם מילא שורה ארוכה של תפקידים, כאשר האחרון שבהם הוא סמנכ"ל חטיבת תפעול ומשנה למנכ"ל. מהעירייה נמסר לאחר מינויו כי מזרחי הוביל שינוי ארגוני נרחב וקידם את המהפכה בתחום חזות העיר וניקיונה, הכוללת רכישת צי רכבים ומכונות ניקיון חדשות, שדרוג עשרות גינות ופיתוח המרחב הציבורי.

אמנם תפקיד המנכ"ל הוא משרת אמון, אבל כדי למנותו לתפקיד נדרש ראש העיר יוסי בכר להפנות בקשה מיוחדת למשרד הפנים, מכיוון שמזרחי נעדר השכלה אקדמית פורמלית. משרד הפנים אישר את המינוי "לפנים משורת הדין", ולפני יומיים אישרה את המינוי גם ועדה מראיינת מיוחדת בה היו חברים בכר, מ"מ ראש העיר אירנה גנין, חבר האופוזיציה ששון אליהו, מנכ"לית עיריית רמלה איילה כהן והיועצת המשפטית של העירייה עו"ד חנה כהן.

בדבריו לוועדה אמר מזרחי כי האתגר הגדול הוא "להביא כסף לעיר", וציין כי הוא "איש שטח ומכיר את העיר. אני מכיר את העירייה מבפנים". בכר ציין כי "הערך המוסף שלו הוא הניסיון האדיר שלו. השכלה חשובה אבל ניסיון יותר וזה יש לו בשפע. כל מנכ"ל אחר היה עבורנו פשרה". נציג האופוזיציה אליהו ששון הוסיף כי "בנסיבות הקיימות שהעיר נמצאת בה, אין ראוי מאפרים מזרחי להתמנות למנכ"ל בעת הזו". בסופו של דיון אישרה הוועדה פה אחד המינוי, והערב כאמור אישרה את המינוי גם מועצת העיר.

פורסם על ידי