לקראת ראש השנה: מח' הרווחה בבת ים עובדת בשיא הכוח

מחלקים חבילות מזון

מחלקים חבילות מזון

אחת המחלקות העירוניות שעובדת באופן הקשה והקדחתני ביותר לקראת ערב חג ראש השנה, היא ללא ספק מחלקת הרווחה. סגן ראש העיר הממונה על הרווחה, יצחק דריקס, עושה ימים כלילות במשרדו, כשהמטרה לדבריו היא שכל תושבי בת ים יהיו שבעים בערב החג. "אלו ימים באמת מלאים, אבל כיף לי ואני נהנה, אין מה להתלונן", אמר היום דריקס, "אני רץ בין הרמות כוסית וכמובן את רוב הזמן אני מקדיש לחלוקת מארזי מזון ותלושים, וזה לא נגמר".

התרומות והתגייסות התושבים, הוא משתף, מפתיעות אותו בכל יום מחדש. "כיוון שאנשים מכירים אותי אז פונים אלי לקראת חגים אלו שרוצים לתרום. למשל, שכן ראה אותי במעלית ואמר שהוא צריך אותי, הגעתי לביתו והוא נתן לי לא מעט מעטפות עם שטרות כסף כדי שנחלק כסף מזומן לנזקקים. את ההחלטה למי לתת אני עושה על פי חומרת המצב. כרגע יש לי 40 חיילים, רובם בודדים או ממשפחות חד הוריות, שזקוקים לעזרה, כולם מעוטי יכולת. לאותם חיילים ומשפחות אני נותן מכספי תורמים ואנחנו עוזרים וגורמים להם לחייך בחג".

יממה לפני ערב החג, מגלה דריקס, העבודה רחוקה מלהסתיים. "העובדים שלי נוסעים ומחלקים תלושים ומארזי מזון וכולנו, כולל אותי כמובן עובדים עד שעה מאוחרת ואעבוד עד כניסת החג אם יש צורך כדי שבבת ים לא יישאר תושב רעב. האנשים שלי ואני מחלקים, בנוסף למארזים ולתלושים, חמגשיות עם אוכל חם שאנשים טובים תורמים לנו. איני יכול לומר מי האנשים, כי כולם אנשי חסד ואינם רוצים להזדהות. ההרגשה הכי טובה בעיני היא לסייע למשפחות שלא יכולות לקיים את החג כהלכתו, זה התפוח בדבש בשבילי. למזלי, כדי שבאמת אוכל לעשות זאת, יש הרבה אנשים טובים שתורמים וגם עיריית בת ים מסייעת. למחלקת הרווחה יש תקציב מיוחד בזמן החגים. לחלוקת מארזים או תלושים על פי קריטריונים ברורים. בהזדמנות זו אני אאחל שנה טובה לכל תושבי בת ים".

דריקס בהרמת כוסית במועדון גמלאים בבת ים (למצולמים אין קשר עם האמור בכתבה)
דריקס בהרמת כוסית במועדון גמלאים בבת ים (למצולמים אין קשר עם האמור בכתבה)

פורסם על ידי