בזכות ההצלחה: פרויקט "יד ביד" מגייס מתנדבות נוספות

סימה פרמון

סימה פרמון

הפרויקט הבת ימי "יד ביד" מחפש מתנדבות אשר יסייעו למשפחות נתמכות מחלקת הרווחה ומשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים בעיר. את הפרויקט יזמה לפני כשנתיים סימה פרמון, תושבת העיר ומנהלת ביה"ס "הרצל" לשעבר.

"הייתי חלק ממערכת החינוך בבת ים 34 שנים, כש-14 מתוכן ניהלתי את 'הרצל' ולפני ארבע שנים פרשתי", מספרת פרמון, "כשהייתי מנהלת ראיתי שאנחנו כמערכת עושים המון למען הילדים, אך לעתים הם חוזרים לבתים שפחות מטפחים אותם ואת זה רציתי לשנות. פניתי למחלקת הרווחה בעיריית בת ים ויחד החלטנו להקים את הפרויקט 'יד ביד'. במסגרת הפרויקט מגיעה מתנדבת לבית משפחה פעם בשבוע למשך שעתיים, ומסייעת להם בכל הנדרש, בהכוונה, בשיחה, בכל דבר בבית. השאיפה היא לצמצם פערים חברתיים בקהילת העיר ולהעצים את המשפחות. המתנדבת גם זמינה עבורם טלפונית. כל מתנדבת מקבלת משפחה לשנתיים. כיוון שלכל עובדת סוציאלית יש כ-60 משפחות לטפל בהן, זו בהחלט עזרה מבורכת".

פרמון מספרת כי גם היא אימצה משפחה חד הורית עם ילד קטן, "ושם זה היה ללמד את האם הכל. הייתי עבורה דמות אם וחברה, לימדתי אותה לחבק, לבשל, לסדר את הבית, יצרתי שם שינוי".

תמונת המחשה | צילום שאטרסטוק

השבוע נרשמה נקודת שיא עבור הפרויקט, כשבישיבה של אגף הרווחה הוצג הפרויקט בעזרת משפחה מאומצת והמתנדבת המבקרת בביתם מזה שנה. "ההתרגשות הייתה גדולה מאוד, הגיעה לישיבה משפחה עם שלושה ילדים בעלי צרכים מיוחדים והמתנדבת שהיא מדהימה, סידרה לבן הגדול עבודה כסו שף, היא העצימה את האם בכישוריה ומסייעת לאב לחפש עבודה, היא מלמדת אותם שיח הולם ונקי, והאם אתמול דיברה על השינוי בכזאת אהבה, זה היה מרגש. עכשיו זהו זמן טוב להתבונן, לבחון תוצאות, ובגלל שאנו רואים כי טוב אנו מגייסים מתנדבות חדשות לפרויקט".

במה זה כרוך מצידן?

"הן עוברות הכשרה שלי ושל עובדת סוציאלית, מדובר בשישה מפגשי הכשרה ולמידה בנושא משפחות נתמכות רווחה ומשפחות עם צרכים מיוחדים, סדנאות העצמה והמון ידע. בנוסף כל המתנדבות נפגשות יחד כל שבועיים וגם שם ישנה למידה וגם כיף, הפכנו לסוג של משפחה וזו הרגשה מדהימה".

למעוניינות: רכזת הפרויקט סימה פרמון: 050-7689221.

פורסם על ידי