היום פגישה בין תומכי האיחוד לראש העיר

היום פגישה בין תומכי האיחוד לראש העיר

היום (יום שני) קבוצת תושבים התומכת באיחוד העיר עם תל אביב צפויה לקיים פגישה רשמית עם ראש עיריית בת ים יוסי בכר במטרה לקדם את האיחוד בו הם תומכים. אחד ממובילי הקבוצה הוא עו"ד אבי אריה, שהקים את קבוצת הפייסבוק "אומרים כן לאיחוד בת ים עם ת"א". "כשפורסמו כתבות בעניין האיחוד, אנו תושבי בת ים דנו בסוגיה בקבוצת פייסבוק ודי מהר הבנו שזה רעיון טוב", הוא אומר.

מדוע?

"יש הרבה סיבות. כתושב שגר בגבול בין בת ים ותל אביב ורואה איך כל עיר מתייחסת לתושבים שלה, אני מבין שזה רעיון טוב שמי שמנהל עיר בצורה כל כך מוצלחת, ינהל גם אצלנו. תל אביב זו עיר בעלת תקציב גדול, דבר שיעבוד לטובתנו. אחוזים גבוהים מתושבי בת ים נמצאים בתל אביב יום-יום, עובדים בה, קונים בה, מבלים בה ועורכים בה סידורים, מעשירים אותה ובסוף היום חוזרים לעיר חסרת מקורות הכנסה, ולכן רעיון האיחוד הוא מצוין".

אריה מספר כי האיחוד ישפיע עליו באופן ישיר, כתושב רחוב שמחה הולצברג (הגבול). "קחי לדוגמא את הרחוב שלנו, צד אחד שלו נחשב לתל אביב והשני לבת ים. מחר יגיע לרחוב תושב שגר בצהלה, הוא יוכל ללא כל בעיה לחנות ובחינם, בצד של תל אביב, אבל אם אני אעשה זאת, כתושב של הצד הבת ימי, למרות שאני חי ברחוב, אני אקבל דו"ח! קרה כבר ששכנים שלי קיבלו דו"ח, שמבקרים שלי קיבלו – וזה אבסורד! הרי ברור שתושב בת ים זכאי לחנות בצד התל אביבי בדיוק כמו אדם מצהלה, אז מה ההיגיון?"

אתה יכול להבין את המתנגדים לאיחוד?

"אנחנו מתמודדים כל הזמן עם התנגדויות, אבל היתרונות גדולים יותר. אני מבין קושי של אנשים שחיים בעיר 60 שנה, לימדו אותם לחשוב שאלו ערים שונות עם גבול ברור, אבל כשמסתכלים בצורה מושכלת אין בכלל הגיון שאני עובד, מבלה וקונה בתל אביב ואז חוזר לבת ים שהיא עיר ענייה יותר. מה ההיגיון שאפשר לקחת תל-אופן במרכז תל אביב ואז להשאיר אותו בגבול בת ים–יפו כי מישהו פעם מזמן החליט שאלו שתי ערים? מה ההיגיון שאני הולך לבית החולים וולפסון, שזה המרכז הרפואי הסמוך לבת ים, והחניון נמצא בשטח תל אביב ואני נדרש לשלם מחיר מלא כי זו לא העיר שלי? אין בכך שום היגיון".

איך אתם כתושבים משפיעים על העניין?

"השתתפנו בדיוני ועדת וקנין וקולנו נשמע, ומחר נפגוש את ראש העיר כדי לשוחח איתו על היתרונות של האיחוד, על מה שזה יכול לתת לתושבי העיר. בהמשך החודש אנחנו מתכוונים לנסוע למשרד הפנים. ביקשנו לפגוש את שר הפנים וקיבלנו פגישה עם מנהל הלשכה, אך בהמשך אני מאמין שתהיה פגישה גם עם השר. אנחנו מאמינים שזה צריך לקרות".

יש היגיון באיחוד. אבי אריה | צילום מאלבום פרטי

יש היגיון באיחוד. אבי אריה | צילום מאלבום פרטי

פורסם על ידי