הפעיל החברתי עו"ד אבי אריה עונה לאורי בוסקילה

מתוך האיגרת של אורי בוסקילה

מתוך האיגרת של אורי בוסקילה

אתמול (יום שישי, 16 בספטמבר) פרסמנו כאן כי חבר המועצה אורי בוסקילה הפיץ בעיר איגרת "שנה טובה" לקראת השנה החדשה, ובה טען כי נציגי העירייה סיכמו על איחוד העיר עם תל אביב, כשלטענתו משמעות הדבר היא הצפת העיר ב"אריתראים ומהגרי עבודה, שרון חולדאי יזרוק מתל אביב לבת ים".

האיגרת חוללה סערה רבה בעיר, וכעת אנו מפרסמים כאן מענה לאיגרת שכתב עוה"ד אבי אריה, פעיל חברתי וממקימי "התנועה לאיחוד המטרופולין" הפועלת לקידום האיחוד בין בת ים לתל אביב.

 

את סוף השבוע האחרון נאלצו תושבי בת ים לפתוח עם "ברכת ראש השנה" שפרסם חבר מועצת העיר בת ים, אורי בוסקילה.
איגרת זו שונה מאיגרות הברכה הסטנדרטיות שאנו רגילים לקבל בפתחה של השנה החדשה, והיא משקפת היטב את עוצמת השנאה שמביאים חלק מאנשי הציבור בבת ים אל השיח הרדוד ממילא בנושא איחוד תל אביב ובת ים.

באיגרת החושך וההפחדה הזו, טוען חבר המועצה בוסקילה כי רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, מתכוון "לזרוק" את אוכלוסיית המסתננים מדרום תל אביב לבת ים לאחר האיחוד. את תמונות התפוח וצנצנת בדבש מחליפות באיגרת זו שתי תמונות של המסתננים בגבול ישראל-מצרים, במקרה ששכחתם כיצד נראים המסתננים מאריתראה.

האיגרת הזו היא זלזול באינטליגנציה שלנו, תושבי בת ים. אין צורך להכיר לעומק את בעיית המסתננים כדי להבין שאין כל קשר בין סוגיית האיחוד לבין בעיית המסתננים. אם אוכלוסיית המסתננים הייתה רואה בבת ים כיעד אטרקטיבי למגורים – היא הייתה מגיעה לכאן כבר לפני שנים רבות, שהרי אין כל גבול פיזי המונע מבני אדם לעבור בחופשיות בין בת ים לתל אביב.

הניסיון להשתמש באוכלוסיית המסתננים לישראל כשעיר לעזאזל לצורך גריפת הון פוליטי הוא פסול, ואין הוא הולם אותנו כציונים, כישראלים וכיהודים. תושבי בת ים חייבים להוקיע את חבר המועצה בוסקילה, ולהבהיר בצורה ברורה כי אין כל מקום לביטויים נגד אוכלוסיות כאלה ואחרות בשיח הציבורי בבת ים.

מה שלא כתוב באיגרת של בוסקילה הוא שהאיחוד בין בת ים לתל אביב ייטיב עם תושבי בת ים. העיר בת ים נמצאת בגרעון כספי מובנה של מאות מיליוני שקלים בשנה, והיא מתקשה מאוד לתת שירותים עירוניים נאותים לתושביה. העדר ארנונה מניבה מעסקים מובילה לכך שהארנונה בבת ים היא אחת הגבוהות בישראל, גבוהה בכ- 30%-50% מהארנונה בתל אביב.

איחוד עם תל אביב יאפשר לתושבי בת ים לקבל שירותים עירוניים טובים יותר מאחת העיריות החזקות בישראל, ויוריד את נטל הארנונה שאנו תושבי בת ים משלמים.

בהזדמנות זאת, נאחל שנה טובה לכל תושבי בת ים, תומכי האיחוד ומתנגדיו, ללא הבדל דת, גזע ומין.

בוסקילה-אבי-אריה

פורסם על ידי