מהבוקר: שני גני ילדים בבת ים – ללא חשמל

תמונת המחשה | צילום שאטרסטוק

תמונת המחשה | צילום שאטרסטוק

בשני גני ילדים בבת ים – "שושנת הים" ו"בת הים", שניהם גנים טרום חובה המיועדים לבני 3-4 – ישנה היום (שני, 11 בספטמבר) מאז השעה 9:30 בבוקר הפסקת חשמל שתארך לפי הצפי במשך יום הלימודים כולו, עד 16:30. בגן לומדים כ-70 פעוטות.

את ההודעה על ההפסקה באספקת החשמל לגנים קיבלו צוות הגנים וההורים בשבוע שעבר. "הדביקו לנו הודעה על השער בשעות אחר הצהריים, אחרי שהגננת כבר הלכה", מספרת יעל חן-אלפי, שבתה מתחנכת באחד הגנים. "הורים רבים פנו לגננת, שאמרה לנו שמאוד הופתעה מזה והבטיחה שהיא תדבר עם העירייה וחברת חשמל איך אפשר לטפל בכך. אנו סמכנו על זה, אבל אתמול היא כתבה לנו שהיא מצטערת להודיע שלא יהיה חשמל כל היום והגן ימשיך לעבוד כסדרו. מדובר על 70 ילדים, 35 בכל כיתה, בחום אימים ללא מזגן. לצערי הייתי חייבת להביא את הילדה לגן היום כדי ללכת לעבודה, הגננת נראתה על סף דמעות, בלי אור, בלי מזגן, איך אפשר לשרוד יום שלם כזה?"

עוד מספרת חן-אלפי כי הורים רבים, משני הגנים, בחרו היום שלא לשלוח את ילדיהם לגן, ולקחו לצורך כך יום חופש או הביאו אותם לעבודתם. "מאוד התפלאתי שהעירייה לא מצאה לנו פתרון, בכל עיריית בת ים אין גנרטור אחד עבור הגן? בנוסף, ברח' אלי כהן יש גן נוסף, יכלו לצוות את ילדנו לשם, ליום אחד, איך זה שלא נמצא פתרון? פשוט נורא ולא הגיוני".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "הפסקת החשמל היזומה של חברת החשמל החלה רק בשעה 12:00 לקראת סיום יום הלימודים, ולא כפי שנטען. הפעילות בגן נמשכה כרגיל והמחלקה לגיל הרך עומדת בקשר עם צוותי הצהרונים על מנת להבטיח את המשך שגרת הפעילות גם בשעות אחר הצהריים".

פורסם על ידי