"אור ירוק" גייסה 32 גמלאים בבת ים להתנדבות בגני ילדים

פעילות בגן ילדים | צילום אור ירוק

פעילות בגן ילדים | צילום אור ירוק

עשרות ילדים נהרגים כל שנה בתאונות דרכים בישראל. כדי להתמודד עם מציאות קשה זו, מפעילה עמותת "אור ירוק" את תכנית זה"ב בגן (זהירות בדרכים בגן) שבמסגרתה מגיעים מדי שבוע אלפי גמלאים מתנדבי העמותה לגני ילדים, ומדריכים את הילדים בנושאי בטיחות בדרכים. העמותה מדווחת, כי גייסה 32 מתנדבים גמלאים תושבי בת ים המתנדבים בגני הילדים בעיר.

התכנית המיוחדת מופעלת על ידי עמותת אור ירוק ותנועת של"מ – החברה למתנ"סים, בשיתוף משרד החינוך והרשויות המקומיות. במסגרת התכנית, מבצעים המתנדבים הגמלאים פעילויות הסברה לילדי הגנים בנושא בטיחות בדרכים. המתנדבים מגיעים לגנים ממלכתיים, ממלכתיים דתיים, גנים מהמגזר החרדי ואף גנים לחינוך מיוחד.

המתנדבים מגיעים לגני הילדים חמושים בווסט זוהר ובבובת ללה – דמות מצוירת שנועדה להזכיר לילדים את כללי הבטיחות בדרכים.  הפעילות מתבצעת באמצעות סיפורים, שירים, משחקים, דפי עבודה וצביעה. מעמותת אור ירוק נמסר, כי המסרים שאותם מביאים המתנדבים בעקביות ובדרך חווייתית מסייעים להטמעה של דרכי התנהגות נכונה בדרכים. בנוסף, הילדים משמשים כ"שגרירים" לנושא ומעבירים את המסרים להורים ולשאר בני המשפחה. 

"כשבמדינות רבות בעולם מספר הילדים ההרוגים בתאונות דרכים נמצא בירידה, בישראל המגמה הפוכה ויותר ילדים שלנו נהרגים", אומר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, "המדינה לא יכולה להתעלם מהנתונים הכואבים הללו, ולכן חייבים להעניק חינוך לבטיחות בדרכים לכל ילדי ישראל כבר מגיל הגן. אם נחנך את הילדים שלנו לבטיחות בדרכים ונלמד אותם בטיחות וזהירות בדרכים, נוכל להציל את החיים שלהם בעתיד".

רוצים גם אתם להתנדב בגני ילדים? יש לפנות לרונית רביב במייל [email protected] או בטלפון 09-7776173.

פורסם על ידי