למי שייכות המדרכות בבת ים?

איך אפשר ללכת על המדרכה הזו? | צילום: אור ירוק

איך אפשר ללכת על המדרכה הזו? | צילום: אור ירוק

לא פעם נשמעות תלונות של הולכי רגל, שלטענתם אינם מסוגלים ללכת על המדרכה מבלי לסכן את חייהם. המדרכות, כך טוענים התושבים, הפכו להיות מסלול נסיעה נוסף עבור אופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים ממנועים, הוברבורדים ודומיהם, ויחד עם המכוניות החונות, הגזם שנערם והשלטים החוסמים – כבר לא נשאר מקום להולכי הרגל.

כדי לעצור תופעה זו, יצאו מתנדבי עמותת "אור ירוק" ובהם חברי קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין, חונכי פר"ח ומתנדבים נוספים מכל רחבי הארץ, לבדוק את מצב המדרכות בלמעלה ממאה יישובים במטרה להתריע בפני הרשויות המקומיות כאשר ישנה סכנה להולכי הרגל. המתנדבים בדקו שני פרמטרים עיקריים: האם רוחב המדרכה הוא 130 ס"מ לפחות על פי תקן התכנון של משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה, והאם ישנם חסמים על המדרכה המפריעים להולכי הרגל. בין החסמים שנבדקו: פחי זבל החוסמים את המדרכות, מכוניות חונות על המדרכה, עמודי חשמל המוצבים באמצע המדרכה ואינם מאפשרים מעבר לעגלות ולבעלי מוגבלויות ועוד.

בין היישובים בהם נעשתה הבדיקה גם בת ים. ברחובות ארלוזורוב, הפטמן והרב קוק – בכל המדידות שנעשו נמצא כי המדרכה עומדת בתקן. עם זאת נמצאו חסמים במרחב המוקצה להולכי הרגל: פחי זבל, עץ ורכבים חונים חוסמים הלכה למעשה את דרכם של הולכי הרגל.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "המדרכות נועדו לשמור על בטיחותם ונוחותם של הולכי הרגל. לא ייתכן שהולכי הרגל, ביניהם קשישים, בעלי מוגבלויות וילדים, ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם. על הרשויות המקומיות לוודא כי המדרכות רחבות מספיק וחפות ממפגעים כדי שהולכי הרגל יוכלו ללכת בהן בבטחה תוך שמירת הפרדתם מכלי הרכב בכביש".

המדרכה של המכוניות או הולכי הרגל?
המדרכה של המכוניות או הולכי הרגל?

פורסם על ידי