כמה עולה לגנוז בבת ים עלון קודש? (רמז: זה לא בחינם)

מתקן הגניזה החדש. איום בעבירת גזל

מתקן הגניזה החדש. איום בעבירת גזל

לפני כחודש פרסמנו כאן כי מתקני גניזה המיועדים לעלוני קודש יוצבו בסמוך לבתי הכנסת בעיר. כעת מתברר שהשירות הוא בתשלום. כזכור, לאחר משא ומתן שניהלו סגן ראש העיר וממלא מקומו רפאל ברנז ויו"ר המועצה הדתית בנימין אלחרר עם חברה קדישא, סוכם כי חברה קדישא תמשיך לגנוז את עלוני הקודש כאשר מתקני גניזה יוצבו בחמש נקודות ברחבי העיר, ונקודת האיסוף הוותיקה בבית העלמין תתבטל.

תושבים שביקשו להניח חומר במיכל גניזה שהוצב בחצר בית הכנסת "מרום ישראל" בשד' העצמאות 16, הופתעו לגלות כי השירות הינו בתשלום ועל המתקן פורסמה אזהרה: "המניח גניזה ללא תשלום עובר בגזל!". על שקית תשלמו שמונה שקלים, ארגז 14 שקלים ושק 20 שקלים.

"זהו שירות בסיסי שיש לתת לתושבים – מקום לגניזה", אמר היום בכעס חבר המועצה אורי בוסקילה, "אני שואל, איפה רפאל ברנז? איפה בני אלחרר? המועצה הדתית לא מסוגלת לתת שירות גניזה לתושבים? גם אם מדובר בשירותים של חברה פרטית, את מי זה מעניין? הרי כשאתה זורק דפים לפח אתה לא משלם על כך לעיריית בת ים. מדובר בחוסר שירותיות מהמדרגה הראשונה. ויש גם איום – אם לא תשימו כסף, אתם עוברים עבירת גזל. באו אלי אברכים ואמרו לי 'תראה מה כתוב'. אמרתי להם 'אל תסתכנו בגזל, בטח לא דקה לפני כיפור, אבל זה לא בסדר'. אני לא מעלה בדעתי שהמועצה הדתית או עיריית בת ים לא מודעות לכך".

בשיחה עם ברנז הוא נשמע מופתע כי השירות אינו חינם. "זה חדש לי, אני אבדוק את העניין. זה לא מה שסוכם עם החברה, זה שירות שאמור להיות בחינם".

יו"ר המועצה הדתית בנימין אלחרר מסר: "זו הפעם הראשונה שאני שומע על זה. אברר את זה מול הנהלת חברה קדישא, שמתקני הגניזה הוצבו על ידה".

גניזה650

פורסם על ידי