מי יהיה הרב הראשי החדש של בת ים?

הרב אליהו בר שלום | צילום מתוך יוטיוב

הרב אליהו בר שלום | צילום מתוך יוטיוב

השבוע פרסם משרד הדתות כי החל תהליך בחירת הוועדה אשר תקבע מי יהיה הרב הראשי החדש של בת ים. מאז נפטר רבה של העיר יוסף בר שלום ז"ל לפני כשנתיים, לא מונה לעיר רב ראשי במקומו. לדברי גורמים דתיים בעיר, המועמד המוביל שאף זוכה לתמיכת ש"ס (המחזיקה בממשלה במשרד הדתות ובמשרד הפנים) הוא הרב אליהו בר שלום, בנו של הרב הראשי המנוח.

אגב, באוגוסט 2015, במהלך הלווייתו של הרב יוסף בר שלום, הכריז הרב הראשי לישראל יצחק יוסף על הרב אליהו בר שלום כממלא מקום אביו בבת ים.

בהתאם להוראות החוק, תמנה ועדת הבחירה 32 חברים, כאשר שמונה מהם הם נציגים מבתי הכנסת בעיר המאוגדים כעמותות. לשם ייצוג הולם בוועדה יידרשו רבני בתי הכנסת והגבאים לשלוח תצהיר בו יפרטו את מספר המתפללים בבתי הכנסת שלהם.

"התחלנו בתהליך לפני כשנתיים אבל הוא נעצר בגלל סיבות כאלו ואחרות", אמר יו"ר ש"ס וסגן ראש העיר רפי ברנז, "בהמשך החליפו ועדה וכעת התחלנו מחדש, בכל הארץ מחליפים כרגע רב".

אילו כישורים נדרשים כדי להיות רב ראשי של עיר?

"לא כל אחד יכול להיות רב ראשי, אנו מחפשים אדם שהוסמך להיות רב ראשי על ידי הרבנות הראשית בישראל".

יש כרגע מתמודדים?

"יהיו, אני לא דואג".

נודע לי כי ש"ס תומכת ברב אליהו בר שלום.

"אליהו הוא הבן הממשיך של אביו, הוא רב בקנה מידה עולמי, הוא נחשב למס' 1 בעולם בנושא של חופות וקידושין. הרב עובדיה יוסף והרב לראשון לציון מביאים את ההלכות שלו. הוא תלמיד חכם, הוא ראש כולל. בנוסף, הוא נולד בבת ים, יש לו המון שיעורים בבתי כנסת בעיר, והוא כמובן יבוא לגור כאן".

"מאוד קשה מאז שאין רב ראשי בעיר", אומר יו"ר המועצה הדתית בבת ים, בנימין אלחרר, "אני מחכה שייבחר כבר רב לעיר. על פי החוק החדש המועצה הדתית לא קשורה כלל לבחירת הרב, כך שמתוקף תפקידי אין לי חלק בעניין. אנחנו נשמח שהמועמד מהתנועה שלנו (ש"ס) ייבחר. כרגע אין מישהו מסוים שאני רוצה באופן אישי, אליהו הוא הראשון שיכול לבקש את זה כממשיך דרכו של הרב המנוח ומן הראוי שהוא ייבחר".

יהיו לדעתך מועמדים נוספים?

"למען האמת, אין לי מושג. אף אחד לא בא להגיד שהוא רוצה להתמודד. כרגע אני עובד בלי רב ראשי וזה לא פשוט, אנחנו נעזרים ברב של חולון וזה מאוד מקשה על עבודתנו. מאוד הכרחי שייבחר רב לבת ים ובמהרה".

הרב אלחרר (משמאל) וברנז

הרב אלחרר (משמאל) וברנז

פורסם על ידי