ככה נלחמים בתאונות? בבת ים רק 2 מצלמות אכיפה

מצלמת אכיפה | צילום: אור ירוק

מצלמת אכיפה | צילום: אור ירוק

בבת ים מותקנות רק 2 מצלמות אכיפה – מצלמת מהירות ומצלמת רמזור. כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק", שיצאה בקמפיין נגד מספרן המועט של מצלמות אכיפה בישראל.

על פי נתוני אור ירוק, בישראל ישנן 147 מצלמות אכיפה בלבד: 91 מצלמות רמזור, העוקבות אחר נהגים שחצו צומת באור אדום; ו- 56 מצלמות מהירות, המדווחות על נהגים הנוסעים במהירות מופרזת. מצלמות אלו ממוקמות בכל רחבי הארץ וגם בתוך הערים, במקומות שסומנו על ידי המשטרה והמשרד לביטחון פנים כמועדים לביצוע עבירות אלו ולתאונות דרכים כתוצאה מהן. באור ירוק טוענים כי לפי התכנית הלאומית אמור היה המשרד לביטחון פנים להתקין 300 מצלמות אך אינו משלים את הפרויקט.

באור ירוק מציינים כי הציבור סבור שמצלמות האכיפה חיוניות במאבק בתאונות הדרכים: מסקר שערכה העמותה עולה כי 71% מהציבור תומך בהצבת מצלמות מהירות בכבישים ובצמתים מסוכנים. "גורם מפתח להפחתת מספר ההרוגים בכבישים הוא מצלמות האכיפה", אומר מנכ"ל אור ירוק ארז קיטה, "לכן לא ברור מדוע המשרד לביטחון פנים לא משלים את הפרויקט של הצבת 300 מצלמות אכיפה בכל רחבי הארץ, היכולות להציל חיים. כשנהג רואה מצלמת מהירות או מצלמת אור אדום, בולטת ומשולטת, הוא מוריד את הרגל מהגז וממתן את צורת הנהיגה שלו. יחד עם זאת, פרויקט המצלמות חייב להיות שקוף וגלוי לציבור, כמו גם מיקום המצלמות, כדי למנוע תחושה בציבור של מסחטת כספים. המצלמות צריכות להיות משולטות, בולטות וממקומות רק באותם מקומות שבהם ישנו קשר ישיר בין המהירות לתאונות הדרכים".

ואלו המצלמות המוצבות נכון להיום בבת ים:

  • מצלמת מהירות – שד' העצמאות 74 (15 מטרים לפני רח' הגיבורים)
  • מצלמת רמזור – צומת יוספטל-בלפור

 

 

פורסם על ידי