חוצים בטוח: חלוקת אפודים זוהרים לקשישי בת ים

מחלקים אפודים לקשישים | צילום: חמוטל כהן

מחלקים אפודים לקשישים | צילום: חמוטל כהן

עיריית בת ים בשיתוף מרחב איילון של משטרת ישראל החלו היום (רביעי) בפרויקט ייחודי לחלוקת אפודים זוהרים לאזרחים ותיקים, כחלק מקידום בטיחות הולכי הרגל. החל משעות הבוקר נפרשו שוטרים ופקחי עירייה בצירים הראשים בעיר, וחילקו לעוברים ושבים את האפודים הזוהרים כשעליהם הכיתוב "חוצים בטוח". חלוקת האפודים לוותה בהסבר מצד אנשי הביטחון, שביקשו מהאזרחים ללבוש אותם מדי יום ובעיקר בשעות הערב, ובכך לסייע לנהגים לזהותם בקלות רבה יותר ולהפחית את הסיכון בעת חציית הכביש. במקביל לחלוקת האפודים בצמתים המרכזיים מתבצעת חלוקה גם במרכזי הקשישים בעיר ובמועדוניות היום.

בעיריית בת ים מסבירים, כי הולכי הרגל הם אחת הקבוצות החשופות ביותר לפגיעה בכבישים, ומדי שנה כשליש מהרוגי תאונות הדרכים הינם הולכי רגל. מדובר בנתון גבוה ביחס למדינות המערב. הקשישים (בני 65 ומעלה) הם קבוצת הסיכון הגבוהה ביותר בקרב הולכי הרגל ומהווים כשליש מכלל הנפגעים – מהירות הליכה איטית, רמת קשב נמוכה, זמן תגובה איטי וטעויות בהערכת המהירות של הרכב שלפניהם, הם מהסיבות העיקריות לרמת פגיעותם הגבוהה של הקשישים בתאונות דרכים.

עוד נמסר, כי לאור נתונים אלו ומתוך מטרה להגדיל את המודעות, ההסברה והנראות של הולכי הרגל, יזמו כאמור עיריית בת ים, מרחב איילון של המשטרה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים את מיזם חלוקת האפודים. "עיריית בת ים פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כדי להילחם בקטל בכבישים", אמר ראש העירייה יוסי בכר. "מיזם זה הוא אחד משורת מהלכים שאנו נוקטים על מנת להעלות את המודעות והנראות של הולכי הרגל. אני קורא לאזרחים הוותיקים שלנו ללכת בשעות הערב עם האפוד, ולנהגים לגלות ערנות ולסייע לנו בצמצום הנפגעים בדרכים".

נצ״מ סיגל בר צבי, מפקדת מרחב איילון של המשטרה, אמרה: "לאחר ניתוח ממוקד הבנו שהאוכלוסייה המבוגרת חשופה יותר לפגיעה במעברי חציה. בשילוב זרועות עם עיריית בת ים נקטנו בשורת צעדים המהווים מניעה מצבית לבעיית הקטל בדרכים בדגש על פגיעה בהולכי רגל אשר חוצים במעברי חצייה. פעילות זו מצטרפת לשורת פעולות הסברה לצד אכיפה ממוקדת וזאת במטרה למנוע את ההרוג הבא".

פקחים-מחלקים-אפודים650אפוד650

פורסם על ידי