ועד ההורים העירוני: מודל צהרון בתי הספר לא סוכם עדיין

תמונת ארכיון, תלמידי יסודי | צילום: דוברות העירייה

תמונת ארכיון, תלמידי יסודי | צילום: דוברות העירייה

בוועד ההורים העירוני טוענים כי עיריית בת ים מיהרה לפרסם את תכנית סבסוד הצהרונים, זאת בטרם סוכמו כל הפרטים.

תזכורת: אתמול פרסמנו כאן, כי עיריית בת ים הודיעה שמערכת החינוך העירונית מצטרפת אל תכנית "ניצנים" של משרד החינוך להארכת יום הלימודים בגנים ובכיתות א'-ב', אשר תחל לפעול כבר בשנת הלימודים הקרובה. הורים לילדי הגנים ולתלמידים בכיתות א'-ב' ישלמו 635 שקלים עבור צהרון, זאת לאחר סבסוד של 300 שקלים לכל ילד.

כעת טוען ועד הורי בת ים כי המחירים והתנאים שפורסמו אינם סופיים. "קיימנו דיון בנושא מחירי הצהרונים יחד עם בכירי העירייה וחשבנו כיצד נוכל להוזיל אותם", מספרת יו"ר ועד הורי בת ים ורד דנינו. "עבור ילדי הגנים זו ההנחה המקסימלית, כי לא התפשרנו על דבר, למשל גננת וסייעת, פעילות עד השעה 17:00, חוגים ואף רכזת לכל גוש גנים כדי שתהיה בקרה. אצל ילדי כיתות א'-ב' המצב הוא אחר, לא סיכמנו מחיר והנושא נמצא בדיונים. כשיהיה סכום סופי – נפרסם זאת".

לדברי דנינו, סוגיה חשובה נוספת היא שעת סיום הצהרון של ילדי בתי הספר, שעד עתה הייתה 16:30 ומשנת הלימודים תשע"ח תהיה 16:00. "אנו מקבלים המון פניות מהורים כדי שהצהרון יפעל עד 17:00, גם בדיון קודם העלינו את האפשרות לפתוח לפחות שתי מסגרות בבתי הספר – כשאחת תהיה עד השעה 16:00 והשנייה עד 17:00 והמחיר כמובן יהיה בהתאם".

בעיה נוספת שעלתה לאור הסבסוד היא ביטול הנחות והוזלות נוספות מעבר להנחה בת 300 השקלים. מסתבר כי הורים רבים הגיבו בחוסר התלהבות על ההוזלה, מאחר שלא יתאפשר להם לקבל הנחה כמשפחה חד הוריות או בשל נכות. במכתב שנשלח בימים אלו להורי בת ים מהחברה לתרבות פנאי וספורט בת ים, אף נכתב במפורש: "משרד הכלכלה לא יסבסד בשנה הקרובה יישובים באשכולות 5-1  (בת ים שייכת לאשכול סוציו-אקונומי 5), ולפיכך תושבי העיר לא יוכלו להגיש בקשות נוספות לסבסוד. בשלב זה ועד לקביעת מדיניות עירונית בנושא, לא יינתנו הנחות נוספות".

"גם בנושא זה ברצוני לנסות לגעת", מגלה דנינו, "יש לנו קרן מלגות שננסה לעזור בעזרתה, נקווה שנצליח".

תגובת עיריית בת ים: "עלות הצהרונים בשנת הלימודים הקרובה נמוכה ב-300 שקלים מהמחיר שנגבה בשנים קודמות והוא בהתאם להחלטת הממשלה ולסבסוד שמעניק משרד החינוך. באשר למודל הצהרון לכיתות א'-ב', ייתכנו שינויים בשעות הפעילות וכמות כוח אדם, וזאת בהתאם לבקשות ההורים המיוצגים על ידי ועד ההורים העירוני ולצרכים שיועלו על ידם".

פורסם על ידי