הורים מתלוננים: ריבוי מקרי אלימות בביה"ס שרת

בית הספר "שרת"

בית הספר "שרת"

הורים לתלמידים בבית הספר היסודי "שרת" בבת ים מתלוננים בחודשים האחרונים על ריבוי מקרי אלימות בבית הספר. בעקבות כך התקיימו כמה דיונים באגף החינוך של עיריית בת ים בהשתתפות ועד ההורים העירוני בעיר.

לדברי יושבת ראש ועד ההורים העירוני ורד דנינו, "בחודשים האחרונים קיבלנו המון פניות ותלונות על אלימות בבית ספר שרת. אצלי יש לפחות 30 פניות, היו ימים שקיבלתי שלוש תלונות ביום. הטענות הן שאין טיפול לבעיות כמו אלימות מילולית, חרמות ואלימות פיזית. אני מצפה ומאמינה שנצליח לגרום לשינוי מהותי וחיובי בבית הספר".

ג', שבניה לומדים בכיתות ב' ו-ג' בבית הספר, מספרת: "למרות שבכל הפסקה יש בחצר מורות תורניות, היו מקרים שחנקו את הבן שלי, דקרו אותו עם עיפרון, זרקו עליו מספריים, בעטו בו, הוציאו לו את האוכל מהתיק וזרקו לו אותו. לפעמים גם הכו אותו. בדרך כלל אלה אותם ארבעה ילדים שמכים, פנינו גם לוועד המוסדי ונאמר לנו שזה בטיפול אבל לא קורה כלום. יש הרגשה שמטאטאים את זה מתחת לשטיח. הבנים שלי לא ימשיכו שם בשנה הבאה".

מקרה אחר שהגיע לידיעתנו הוא של ילד בכיתה ג', שילד אחר מתעלל בו בהפסקות. במקרה אחד הוא דחף אותו במדרגות ובמקרה אחר טבל כדור בשלולית בוץ ומרח אותו על הילד. כתוצאה מכך נקראה אמו של הילד להביא לבית הספר בגדים להחלפה. במקרה שלישי אותו ילד ספג מכות וחזר הביתה עם סימנים כחולים בחזה וברגליים. אמו לקחה אותו לרופא כי הוא התלונן על כאבי ראש. כעת הוא לא רוצה ללכת לבית ספר.

נ', שבתה לומדת בשרת בכיתה ג', מספרת: "בתי הגדולה חוותה חרם שהנהיגה ילדה שהייתה בעבר חברה טובה שלה בגן. החרם החל בתחילת השנה כשהילדה מאיימת על בנות מהכיתה לא להתייחס, לשחק או לדבר עם בתי, אחרת הם יחטפו ממנה מכות. הבת שלי מנסה לדבר עם בנות בהפסקה והן לא עונות לה מפחד. היא חוזרת בוכה כל יום מבית הספר. פניתי למחנכת, נתתי לה דוגמאות והסברים על החרם, אבל היא אמרה שאין חרם. מסתבר שהמחנכת דיברה עם הבת שלי ועם הילדה המחרימה, והיא אמרה שאמא שלה לא מרשה לה לדבר עם הבת שלי, ככל הנראה בגלל שהן רבו בעבר. בסדר, שלא תדבר איתה, אבל שלא תסחף אחריה ילדות אחרות ברמה של איומים. את זה ביה"ס צריך לעצור. כיום יש ימים שהבת שלי לא רוצה ללכת לבית הספר ואני מבינה את זה, היא לא מרגישה בטוחה שיש שם מישהו שיעזור לה".

פנינו בנושא אל אסתר פרון, מחזיקת תיק החינוך בעיריית בת ים. "אכן לאחרונה פנו אלי הורים בתלונות שונות לגבי בית הספר", היא אומרת, "מערך החינוך בעיר הכולל אותי, את מנהלת המחלקה לחינוך היסודי, מנהל אגף החינוך והמפקחת על בתי הספר היסודיים בעיר מטפלים בכך. נערכו מספר פגישות עם הורים ופגישות עם צוות ביה"ס. התלונות הן אישיות לגבי תלמידים מסוימים והן מטופלות. במשך שנים בית הספר שרת היה אחד הטובים בעיר וגם עתה נמצא בו צוות מצוין והבעיות יטופלו בהקדם".

מה לדעתך השתנה בבית הספר לעומת השנה שעברה?

"זו שאלה מצוינת, אני באמת לא יודעת לענות עליה. אבל הנושא מטופל ואנו לא מקלים בזה ראש".

יו"ר ועד הורי "שרת", לורי שחרור, מסרה בנושא: "ועד ההורים מעודכן במצב ועושה ימים כלילות מול הגורמים הרלוונטיים כדי לטפל במצב על הצד הטוב ביותר".

תגובת משרד החינוך: "מנהלת בית הספר טיפלה בכל הטענות שהועלו על ידי הורים בהתאם לנהלים. להורים שמורה הזכות לפנות למפקחת על בית הספר".

פורסם על ידי