בעלי עסקים בקרן היסוד 6: תכנית פינוי-בינוי תפגע בפרנסתנו

הדמיה של הפרויקט: גיורא גור ושות' אדריכלים

הדמיה של הפרויקט: גיורא גור ושות' אדריכלים

ועדת המשנה לתכנון ובנייה של עיריית בת ים, בראשה עומד חבר המועצה ויקטור טל, תדון היום (שלישי, 13 ביוני) בהתנגדויות של בעלי עסקים ובעלי דירות לתכנית התחדשות עירונית במתחם השבטים בשכונת רמת הנשיא.

המדובר בפרויקט הממוקם בצמוד לרחוב הקוממיות – ציר בו מתוכנן תוואי הרכבת הקלה. התכנית מציעה הגדלת מלאי הדירות למגורים ושטחי מסחר ותעסוקה. במסגרת התכנית ייהרסו שישה בנייני מגורים בני ארבעה קומות ובהם 144 יחידות דיור קיימות. במקומם ייבנו ארבעה מגדלים בני 38 קומות כולל קומת מסחר וקומת משרדים, ובסך הכל 714 יחידות דיור חדשות. לפי התכנית, 20% מהדירות יהיו קטנות בשטח של עד 80 מ"ר.

בנוסף ייהרס מבנה מסחרי קיים, ובמקומו ייבנה בניין מגורים בן שמונה קומות מעל קומה מסחרית, ובסך הכל 30 יחידות דיור חדשות.

בין המתנגדים לתכנית, שלושה בעלי עסקים במבנה מסחרי ברחוב קרן היסוד 6 החוששים שפרויקט מתחם השבטים יפגע בפרנסתם. "אני בעל עסק ברחוב קרן היסוד מזה שבע שנים", טוען אחד מהם, "אני חושש שמימוש הפרויקט ייאלץ אותי לסגור את העסק ויגרום לי לאבד את פרנסתי". סגן מהנדס העירייה לתכנון גורי נדלר ימליץ לוועדה לדחות את התנגדותם: "אין ספק כי התחדשות המתחם כולו רצויה ונחוצה לאור מצבו הפיזי", הוא טוען, "מדובר בתהליך שינוי ארוך טווח, שהשלכותיו רחבות. יחד עם זאת, המצב הקיים בהחלט נלקח בחשבון בתכנון, ולגבי המגרש המסחרי, ייעודו הסחיר נשמר בתכנית. הרחבת הכביש הגובל ממזרח אינה מחייבת את הריסת המבנה, כך שניתן גם להשאירו כפי שהוא".

מתנגדים נוספים הם בעלי גן הילדים והצהרון "ממלכת הילדים של טלי" ברחוב קרן היסוד 6. לטענתם, הגן והצהרון "מאוד נדרשים במיקום הנוכחי, וסגירתם תפגע בקהילה כולה". עוד הם טוענים בהתנגדותם, כי כשפתחו את הגן לפני שמונה שנים הם בדקו תכניות לבנייה באזור ולדבריהם נענו בשלילה, ולכן החליטו לפתוח את הגן במיקום זה. "אנו מעסיקים 12 עובדים", הם טוענים, "סגירת הגן תפגע גם בהם". גם את התנגדות זו ממליץ סגן מהנדס העירייה לתכנון לדחות, ומדגיש כי התכנית החדשה מגדילה את האפשרות למימוש מבנים לצורך חינוך.

התנגדות אחרת היא של בעלי דירות במתחם השבטים. לטענתם, יש לסבסד עבורם את דמי האחזקה כשיעברו לגור במגדלי הדיור. בהתנגדות מטעמם מסביר עו"ד שוקי לוי: "מרבית הבעלים הינם ממעמד סוציו אקונומי לא גבוה, וחלקם אף קשישים ו/או מעוטי יכולת, והם לא יוכלו לעמוד בתשלומים אלו. אי הכללת הנושא בהוראות התכנית יותיר את בעלי הדירות ללא יכולת להתגורר במבנים החדשים".

סגן מהנדס העירייה לתכנון תומך בטענות הללו וממליץ לוועדה לקבלן. "אנו תומכים במציאת פתרונות לסבסוד לדיירים ממשיכים למשך 10-5 שנים, ובמידת הצורך מוכנים להגדלת מס' יחידות דיור על מנת שהרווח היזמי יאפשר הקמת קרן לנושא תחזוקה", הוא מסביר.

פורסם על ידי