אבי אריה: תכנית ההבראה לא תוכל למנוע איחוד עם תל אביב

אבי אריה | צילומים אלבום פרטי

אבי אריה | צילומים אלבום פרטי

"אני לא חושב שמתווה העקרונות לתכנית הבראה לעיריית בת ים יהפוך את האיחוד עם תל אביב למיותר או לא הכרחי", אומר פעיל הציבור אבי אריה, ממקימי "התנועה לאיחוד המטרופולין" המתכוון אף להתמודד בבחירות הקרובות כדי לקדם איחוד בין בת ים לתל אביב.

תזכורת: ביום ראשון (31 בדצמבר) חשפנו כאן לראשונה, כי גובש מתווה עקרונות בין עיריית בת ים למשרד הפנים שיאפשר לעירייה יציאה לעצמאות כלכלית עד שנת 2022 ויכלול תוספת של 284 מיליון שקלים בחמש שנים. בעירייה ציינו כי ההסכם ייחתם בקרוב, וכי העירייה תזכה בשנים הקרובות לליווי מקצועי בתהליכי ההתייעלות שיסייע לה להגיע לאיזון תקציבי ולעצמאות כלכלית כבר בשנת 2022. עוד ציינו כי "בעקבות גיבוש המתווה והתוכנית לעצמאות כלכלית, נראה כי תוכניות האיחוד (עם תל אביב) מתייתרות". המתווה יידון בישיבת המועצה שתתקיים היום (רביעי, 3 בינואר).

אבי אריה אומר כי אנו מאמין בכך. "מאחורי ההודעות המפוצצות והחגיגיות של העירייה בנושא המתווה לא עומד דבר, כי המשמעות היא שתושבי בת ים יקבלו הרבה פחות שירותים. ההוצאות יותאמו לתקציב של העירייה והיא לא תוכל לחרוג מהמינוס לשם שירות לתושב. החשב המלווה לא יחתום על שום הוצאה שתוביל למינוס".

לדעתך, זה לא מהלך שיכניס כסף לקופת העירייה? 

"אני לא מאמין שזה מהלך שיבריא את הקופה. זה אולי יקטין את הגרעון על חשבון רווחת התושבים שימשיכו לשלם ארנונה מהגבוהות בישראל, אבל זה לא יפתור את הבעיה של בת ים לטווח הארוך. התכנית לא יכולה לפתור את זה שלבת ים אין אזורי עסקים מניבי ארנונה, אין לעיר היכן לבנות כאלו, העיר מוקפת באדמות הערים השכנות. על פי הנתונים שהוגשו לוועדת וקנין על ידי מומחים של משרד הפנים, בת ים צריכה בין 1.4-2 מיליון מטרים של שטחים מניבי ארנונה שאינה ממגורים. נכון להיום יש לה 120,000 בלבד, כלומר מדובר בחוסר כל כך גדול. לכן התכנית לא יכולה לפתור את הבעיה הכלכלית של בת ים, היא לא תיעלם. לכן לסיכומו של עניין, אני לא חושב שהמתווה יהפוך את האיחוד למיותר או ללא הכרחי".

פורסם על ידי