תומכי האיחוד לא שכנעו את ראש העיר

ראש העיר יוסי בכר (במרכז) עם התושבים

ראש העיר יוסי בכר (במרכז) עם התושבים

היום (שני) נפגשו קבוצת תושבים התומכים באיחודה של העיר עם תל אביב עם ראש העיר יוסי בכר, זאת במטרה להציג לו את עמדתם ואת הסיבות בגינן לדעתם יש לאחד את שתי הערים.

"זו הייתה פגישה היכרות, הצגנו את איך שאנחנו רואים את נושא האיחוד", סיפר אחד מחברי הקבוצה עו"ד אבי אריה, "ראש העיר חזר על דבריו ואמר שבת ים היא עיר מיוחדת ושונה מתל אביב, ולכן הם לא יסכימו לאיחוד הזה. מצד שני הם כן מסכימים להקמת מטרופולין שזה אומר שמנגנון העירייה יישאר, ותושבי בת ים יוכלו להצביע בקלפי גם לראש המטרופולין וגם לעירייה. שאלנו איזה עוד ערים יצטרפו למיזם ולא בדיוק קיבלנו תשובה".

לדברי התושבים, ראש העיר בכר פתח את השיחה בכך שאמר שהוא תמיד נכון להיפגש עם כל תושב שמעוניין לשוחח עמו, אך יחד עם זאת הבהיר להם כי הוא מתנגד לאיחוד ופועל ליצירת מתווה להקמת מטרופולין בגוש דן במסגרתו תעמוד רשות גג מטרופולינית ותחתיה יפעלו רשויות עצמאיות, כאשר ביניהן יתקיימו שיתופי פעולה כלכליים ותכנוניים. כל רשות תנהל את ענייניה הפנימיים באופן עצמאי, תוך שמירה על אופייה של כל רשות ורשות. "מטרופולין כזה", אמר בכר לתושבים, "יעודד רשויות נוספות להצטרף לשיתוף הפעולה האזורי שאנחנו מקדמים".

בכר הבהיר לתושבים כי בת ים היא עיר מובילה בתחומי החינוך, התרבות וההתחדשות העירונית והיא תמשיך את תנופת הפיתוח שלה, וכי רק מתווה שיבטיח את המשך קיומה העצמאי יהיה מקובל על הנהלת העיר. עוד הוא הוסיף כי לעמדה זו שותפים שרי ממשלה וחברי כנסת שיעמדו לצד העירייה ביום פקודה".

אריה: "בסך הכל הבנו שהדעות שלנו הן לא כל כך רחוקות אחת מהשנייה. אני חושב שבטווח ביניים ניתן לאחד את שתי הערים. העירייה כמובן מתנגדת, אך למען האמת אני לא רואה את המטרופולין קם בתקופה הקרובה".

נקבעה פגישה נוספת?

"כן, קבענו להיפגש שוב בעוד מספר חודשים".

קבוצת התושבים הביעה אכזבה על כי ראש העיר לא אישר להם הקמת דוכני הסברה לטובת האיחוד. "העלינו את זה שברצוננו להקים דוכני הסברה בעד האיחוד, והוא נתן לכך תשובה שלילית. הוא אמר שעיריית בת ים לא תאשר זאת", ציין אריה, "כשאימתנו אותו עם העבודה שעיריית בת ים עושה דוכנים מטעמה, הוא הסביר שלעירייה מותר ולתושבים לא, וזו לא תשובה בעיני. אנחנו נמשיך עם זה הלאה, יש לנו דמוקרטיה ומה שמותר לעירייה מותר גם לתושבים, אפילו שהם לא חושבים אותו דבר".

מהעירייה נמסר בתגובה כי אמנם הקמת הדוכנים לא אושרה לתושבים, אך אין כל מניעה לקיים הסברה בדרכים אחרות.

פורסם על ידי