תלמידי בת ים זוכרים את יצחק רבין

שולחן זיכרון ברמות

שולחן זיכרון ברמות

מערכת החינוך בבת ים מציינת השבוע את יום הזיכרון ה-22 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, אשר עומד השנה בסימן: "איזו מדינת ישראל את/ה רוצה?". במהלך הפעילויות החינוכיות בכלל המוסדות הושם דגש על גילוי אחריות על דרך הביטוי שלנו והצורך באימוץ התנהלות אחראית, סובלנית ומכבדת, הן במרחב הווירטואלי והן במרחב הפיזי.

בבית הספר "טבנקין" השתתפו התלמידים בסדנאות כתיבה שהנחו תלמידי כיתות ו'. הסדנאות נקראו "מושיטים יד לשלום" ועסקו בשיח לשלום ודרכים להשגתו בסימן "אם רק נדע איך". בנוסף, התקיימה בחצר בית הספר פעילות ברקודים דיגיטליים, כשכל ברקוד ציין תחנה בחייו של יצחק רבין על מנת להכיר את קורות חייו ואת פועלו, ולעמוד על נקודות מפתח בחייו ומקומו בתולדות המדינה.

בית הספר טבנקין
בית הספר טבנקין

בבית הספר "תחכמוני" ערכו היום טקס מרגש, ששילב את יום פטירת רחל אמנו ויום הזיכרון ליצחק רבין ז"ל. במהלך הטקס, שנערך בהשתתפות תלמידי כיתות ו', הדגישה מנהלת בית הספר, אוולין רוטשילד, את מעלותיה של רחל אמנו, את הוויתור, האומץ והכבוד במעשיה, וקישרה זאת בכך שלכל תלמיד ותלמידה יש חוזקות המאפיינים אותם.

בנוסף, למדו התלמידים על המסר שצריכים ללמוד מרצח ראש הממשלה יצחק רבין, סבלנות וסובלנות לדעות האחר ואין להשתמש באלימות. "אלימות היא כרסום ביסוד הדמוקרטיה" – נאמר בטקס. בסיום הפעילות חתמו התלמידים בכף ידיהם על עצומה למען סובלנות וסבלנות".

בית הספר תחכמוני
בית הספר תחכמוני

בחטיבת הביניים "אורט רמת יוסף" התקיימה פעילות ייחודית של שולחנות עגולים על רצח רבין, בה לקחו חלק כל תלמידי בית ספר והצוות החינוכי. מטרת הפעילות הייתה לצאת מחוץ לקופסא בכל הנוגע לעיסוק ברצח, כך שהתלמידים הם שיובילו את הדיון ולא המורים. כל שולחן עסק בנושא אחר שנוי במחלוקת כדוגמת: מהי דמוקרטיה, חופש הביטוי, קהילת הלהט"ב, מחאת הנכים ועוד, ובכך עלו לדיון הערכים ומושגים כמו: סובלנות, הסתה, הקשבה. הפעילות נתנה הזדמנות לקיים שיח בנושאים שדרך כלל לא עולים על הפרק, ובמקביל להציף עמדות, מחשבות, לבטים, חששות ונקודות מבט מגוונות על השיח במדינה.

בבית הספר "יד מרדכי" התקיים טקס אשר כלל חלק אמנותי ייחודי שבו לקחו חלק תזמורת ומקהלת בית הספר.

אורט רמת יוסף
אורט רמת יוסף

בבית הספר "יצחק שדה" התקיים טקס מרגש תחת הכותרת "הידברות אין דרך אחרת". הטקס כלל ריקוד אומנתי של ילדי בית ספר לצלילי השיר "האיש ההוא", מיצג בו החליפו הילדים מילים פוגעניות למילים וערכים שמעידים על הידברות על גבי לוח גדול. בסיום הטקס, לחיזוק ערך קבלת השונה והאחר, כל התלמידים השתתפו בשירת השיר "שווים" של עילי בוטנר ורן דנקר, ובמקביל הציגו בשפת הסימנים את מילותיו.

יצחק שדה
יצחק שדה

בתיכון "רמות" תלמידי שכבת י' פתחו את הבוקר בקבוצות דיון ולמידה בחברותא על מדשאת בית הספר לרגל יום הזיכרון. חומר הדיונים כלל ציטוטים מאוצר ארון הספרים היהודי, דברים שאמר יצחק רבין המנוח, פילוסופיה ושירה בת זמננו. הקבוצות הונחו על ידי מובילי חברותא – תלמידי שכבת י"ב, חברי מורשה מייסודה של קרן אבי חי ומורי החטיבה העליונה. בהמשך היום גם תלמידי י"ב התכנסו לחוויה לימודית דומה.

מבית הספר נמסר כי בוקר זה היה חלק מרצף חינוכי בריכוז החברתי אותו מובילה מחנכת כיתת נחשון י'8, עפרה שרן. את הבוקר ליוו גם מנהלות שכבת י' מירה בן נתן ושכבת י"ב אביבה רוזנברג. בין מנחי הקבוצות והמשתתפים נראו המורה עמיר רנרט, המחנכים אופיר שלו וקרן סיידנוור, רכז מגמת חנ"ג מאיר לויה, רכז היסטוריה אלעד דוויק ונוספים. "הבוקר המשמעותי הזה הטמיע בקרב התלמידים שנולדו שנים אחרי רצח רבין ז"ל את הרקע ועומק האירוע הטרגי ברובד הלאומי", מסרה מנהלת המקיף שש-שנתי רמות, ד"ר סמדר כהן, שעברה בין שולחנות הדיון והקשיבה לשיח התלמידים. שכבת י"א מציינת את יום הזיכרון במסגרת המסע הישראלי אותו היא עוברת השבוע. בחטיבת הביניים התקיימו אתמול מעגלי שיח והיום טקסי ציון שכבתיים.

לומדים בחברותא ברמות
רמות
יד מרדכי
יד מרדכי
יצחק שדה
יצחק שדה

פורסם על ידי