עצרת זיכרון ליצחק רבין בסימן "כולנו שווים"

יצחק רבין | צילום: יעקב סער, לע"מ

יצחק רבין | צילום: יעקב סער, לע"מ

עיריית בת ים ציינה אתמול (ראשון, 5 בנובמבר) 22 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל בעצרת מרכזית בהיכל התרבות בעיר. בעצרת נשאו דברים ראש העיר יוסי בכר, רב השכונות הרב יעקב רוז'ה ושר החינוך לשעבר הרב שי פירון. להקת הנוער הייצוגית "קול הים" ליוותה את הטקס וקבוצת תאטרון הנוער הייצוגית "סאטקסט" הציגה קטעים מקוריים.

השנה עמדה העצרת בסימן "כולנו שווים, מפסיקים עם הסטיגמות", שמטרתה לעורר את המודעות לכוחן השלילי של מילים ומעשים, ולעודד את ההכרה בכך שעל אף השוני בין אחד לשני עלינו לכבד ולקבל כל אדם באשר הוא. לפני העצרת התקיימו מעגלי שיח בהשתתפות חברי תנועות הנוער וארגוני הנוער בבת ים, במסגרתם דנו בכל אותם ערכים של כבוד הדדי, סובלנות וקבלת האחר.

"בני ובנות נוער יקרים, אתם עדיין לא נולדתם כאשר הרצח אירע, אבל אתם גדלתם לתוך מציאות שבה הוא היה נוכח", אמר בכר בנאומו, "ולכם, דור העתיד שלנו, יש את התפקיד החשוב ביותר: לשנות את השיח ולפעול ביחד איתנו ליצירת חברה סובלנית ומכבדת הרבה יותר. אין לי ספק שגדל כאן דור חכם, אכפתי, מודע הרבה יותר. דור שמבין את חשיבותן של המילים ואת כוחם של המעשים. דור שיבטיח שרצח ראש ממשלה הוא מעשה שלא יקרה עוד לעולם במדינתנו".

צילום: דוברות העירייה

צילום: דוברות העירייה

פורסם על ידי